Na een onderbreking door een beker / inhaal weekend mochten de mannen en Kaj van V.V. Serooskerke weer het veld op.
Op de heetste 29 oktober ooit stond er een kraker tegen FC Dauwendaele op het programma.

Doordat het hoofdveld nog niet goed erbij ligt werd er op veld 4 afgetrapt.

Een aantal selectiespelers had grote moeite om in Dauwendaele aan te komen. Sterspeler Bjorn had een nieuwe auto aangeschaft….blijkbaar had hij alleen maar oog voor de verkoopster. De spiegel hangt op half 7, de passagiersdeur gaat niet open, radio kapot en dit is nog maar het begin van de lijst. Al met al kwamen de spelers veilig aan in Dauwendaele.

De wedstrijd is een belangrijke vanwege het feit dat beide ploegen bovenin mee willen doen.  Beide ploegen zijn nog ongeslagen en krijgen weinig doelpunten tegen.

De scheidsrechter die deze kraker mocht fluiten maakte direct duidelijk dat hij de leiding had. Zo moest er bij Dauwendaele een pasfoto gewijzigd worden, want anders mocht hij niet spelen. Nadat alle gezichten gecontroleerd waren bij de pascontrole liepen de spelers het veld op.Er werd een minuut stilte gehouden en vervolgens werden de handen geschud om de bal te laten rollen.

De eerste grote kans van de wedstrijd is voor Alex. Silvester komt goed door over de linkerkant en trekt de bal goed voor. Alex schiet helaas over op een niet te missen kans!

Dauwendaele is druk op zoek om meer controle te krijgen op het middenveld. Ze zoeken de vrije man op, maar meer en meer gaan ze via de linkerkant de aanval zoeken.

Dit levert een aantal gevaarlijke momenten op. Het is dat ze onzorgvuldig met die momenten omgaan, want anders zou het er voor Seroos er slecht uitzien.

Na een lange bal van het standbeeld Koets, gaat Alex ervandoor. De twee verdedigers Jaap en Maarten tasten allebei mis. Hierdoor komt de keeper uit die omspeelt wordt door Alex. Om het nog wat spannender te maken schiet Alex de bal tergend langzaam op doel. Maarten loopt voorbij aan de bal en probeert nog met een sliding de bal uit de goal te houden, maar dat mislukt! 0-1 Seroos.

In de rust wordt Bjarne eruit gehaald en komt Lars erin.

Cees zet de mannen op scherp, maar niets is minder waar. Na enkele minuten wordt de linksbuiten weggestoken en schiet de bal onder JordY door. 1-1.

Dauwendaele is de 2de helft iets anders gaan spelen en hierdoor krijgen zij meer grip op de wedstrijd. Dit resulteert in een aantal grote kansen. Gelukkig voor Seroos keept JordY uitstekend en blijft de stand op 1-1. Om zijn uitstekende vorm nogmaals te laten zien vliegt hij zelfs door de lucht bij een bal die elke andere keeper op de borst aanneemt. Het publiek spreekt dan ook over een wereldredding anders had Seroos op achterstand gekomen.

Nadat Lars eerst de bal speelt en vervolgens nog zijn tegenstander raakt is er een blessurebehandeling. Het blijkt een heftige blessure te zijn, want de speler van Dauwendaele kan niet verder. De scheidsrechter vind daardoor dat hij een gele kaart moet tonen. Het is een sportieve wedstrijd, maar ineens komt er een plakje kaas tevoorschijn. Dit resulteert in nog meer kaarten. Zo wordt er nogmaals 3 keer geel getrokken voor overtredingen.

Nadat Seroos zichzelf weer bijeenraapt krijgen zij zowaar nog wat mogelijkheden om de wedstrijd winnend af te sluiten. Door een slechte afronding en slechte passes in de eindfase blijft het bij 1-1. Zo blijven beide ploegen ongeslagen.

Na het laatste fluitsignaal zijn er gemengde gevoelens. Had er meer in gezeten? De uitslag is een terechte afspiegeling van de wedstrijd.

We zien iedereen graag terug bij de eerstvolgende wedstrijd tegen ’s-Heer Arendskerke op sportpark Noordhout.

De pen gaat door naar Bjorn Francke.