Op woensdag 27 maart organiseerde de jeugdcommissie in samenwerking met de KNVB een ‘Avondje Rinus’ in de kantine van Serooskerke. Deze avond stond onder leiding van Edwin de Buck, Project Medewerker Voetbalontwikkeling regio Zeeland & West Brabant, en hij gaf uitleg over de online tool/App ‘Rinus’ met daarin onder andere honderden trainingsoefeningen en kant-en-klare trainingsschema’s.

Maar liefst 24 jeugdkaderleden hadden zich aangemeld en na een korte introductie door Edwin werden alle opties van ‘Rinus’ besproken en werd er aan de hand van een voorbeeld een complete training samengesteld. Uiteraard was er ook een praktijkgedeelte waarin de spelers van de JO12-1 onder leiding van Olivier onderworpen werden aan een aantal trainingsvormen waarover de aanwezige jeugdkaderleden met elkaar konden discussiëren. Tot slot werd het praktijkgedeelte nabesproken, was er aandacht voor de verdere ontwikkeling van de jeugdafdeling en de ondersteuningsmogelijkheden vanuit de KNVB hiervoor.

Kortom, een leerzame avond waar elke trainer en/of begeleider zijn of haar voordeel uit kan halen. De jeugdcommissie wilt iedereen die aanwezig was nogmaals bedanken en hoopt in de toekomst meer van dit soort avonden te organiseren.