Afgelopen zaterdag, 30 november stond de laatste uitwedstrijd voor de winterstop de planning. De selectie reisde af naar Goes om vervolgens bij voetbalclub Samen Sporten Vereent ’65 (SSV 65) de wedstrijdbespreking door te nemen. De krachtmeting tussen SSV en VVS beloofd een mooi affiche te worden. Twee ploegen die willen voetballen, gewaagd zijn elkaar en buitenom dit was het ook nog eens prachtig voetbalweer. De aftrap vond plaats onder het genot van de laagstaande winterzon op veld 4. Dit bleek het hoofdveld van SSV te zijn. Vooraf de wedstijd was er nog even verwarring over we op kunstgras speelde of niet, want het hoofdveld is toch niet veld 4. Dit bleek wel het geval als gevolg van het delen van het sportcomplex samen met VV Goes. Persoonlijk vond ik het jammer dat we niet op het kunstgras speelden dat er behoorlijk goed uit zag naast veld 4.

De puike omstandigheden en het nodige fanatisme resulteerde in een goed begin voor Seroos. Het eerste kwart van de wedstrijd was voor de uitploeg en dit leidde ook tot 0-1. Deze goal werd in het eerste kwartier binnengeschoten door Dennis Kova, na een goede actie en voorzet van Aron Wattel. Helaas werd het na deze goal steeds minder tot de rust aan de kant van Seroos. Met ongeveer een half uur op de klok kreeg een SSV een ietwat makkelijke vrije trap toegekend door de scheidsrechter. Er werd wel eens gezegd dat men dit afdwingt. In dit geval was daar wel iets voor te zeggen, want de thuisploeg begon steeds meer druk uit te oefenen. Met deze redenatie was de 1-1 dan ook terecht die keurig in de bovenhoek werd binnengeschoten vanuit laatstgenoemde vrije trap.

Beide ploegen aan de thee met een gelijke stand. In de kleedkamer werd er uitvoerig besproken wat er eerst goed ging, maar vooral ook waarom we dat niet vast kan houden. Er werden veel meningen uitgewisseld en uiteindelijk afspraken gemaakt waar iedereen achter stond. Bij SSV is er ongetwijfeld ook veel besproken tijdens de pauze, want de oefenmeester besloot al zijn 3 wissels door te voeren. Een opmerkelijke keuze bij een gelijke stand. Ook al was de eerste helft dus niet heel denderend van beide kanten.

De thee en de bespreking hadden een positief gevolg voor Seroos, want we schoten goed uit de startblokken. Dit leidde al vroeg in de tweede helft tot wel 3 kansen. Toch kwam SSV al vrij snel terug in de wedstijd en drongen aan met ook zeker 3 kansen waarvan sommige net de goal miste. Het thema van de wedstrijd was het stokje overgeven wat betreft de sterkste ploeg zijn. Het zal dan ook niet verrassen dat Seroos hierna weer aandrong wat leidde tot de 1-2 na een rebound van een vrije trap genomen door Björn Francke. Wat deze voorsprong nog mooier maakte was het feit dat (als ik me niet vergis) Niels Sanderse zijn eerste goal in dienst van de eerste selectie binnenschoof. Een puntje van kritiek achteraf door Peter Francke was dat Niels wel wat aan zijn juich kon doen. Naar eigen gebeurd het niet zo vaak dat Niels scoort dus daar moet de kersverse linksback nog aan werken. De positieve lijn van de voorsprong werd doorgetrokken en zo vergrootte Seroos de marge naar 2. Aron lag aan de basis voor deze goal, want hij kreeg een penalty na een overtreding op 10 meter afstand van de goal. Vooraf was al aangegeven dat Aron de penalty’s moest afstaan aan Alex Jobse ook al benutte hij zijn laatste wel. Desondanks 4 weken geen wedstrijdritme en een vakantie achter de rug bleef Alex koelbloedig en zo schoot de centrale verdediger de penalty keurig hard binnen. De eindstand was bepaald op 1-3 ook al kwam SSV er nog een keer gevaarlijk uit.

Met 3 punten op zak en gunstige stand in vooruitzicht stond nog een activiteit. Namelijk het Open Stroskerkse Sjoeltoernooi georganiseerd door de activiteitencommissie en vakkundig aan elkaar gepraat door Bert Francke. Laatstgenoemde zal het zeker mooi samenvatten in de reportage die Omroep Zeeland kwam opnemen voor de rubriek: Het evenement van de week. Wat we als selectie zeker van de tegenstander van de middag hebben meegenomen is dat Samen Sporten Vereent. De avond was een succes en het bleef nog lag onrustig op de Kadetweg. Deze topdag voor Serooskerke en de selectie is iets om voort te borduren voor de rest van het seizoen. Met als eerste de thuiswedstijd tegen FC Axel op 7 december. We hopen u daar weer allen te zien voor het support!