Op zaterdag 15 september stond de bekerwedstrijd tegen Excelsior ’20 op het programma. Het is een mooie zaterdag waarbij er een ronde verder gebekerd kan worden. Op het zonnige sportpark Noordhout wordt de tegenstander welkom geheten en druppelen de Seroos mensen binnen. De aftrap is om 17.00 uur. De magen worden tijdens de wedstrijdbespreking nog is gevuld met een broodje.

De opstelling is iets gewijzigd doordat Dekker terug is van zijn nuttige trip naar London, Oalex geschorst is en Gorden er niet bij kon zijn.
Al met al staan er 11 spelers op het veld die voor de drie punten gaan. Na een aftastend begin is het Peter Faber die in minuut 13 maar is goed door beukt en de bal veroverd. Hierbij ziet hij met zijn haviksogen dat Berko ervandoor gaat en hij krijgt de bal op maat mee. In een lastige hoek probeert Harko er met een puntertje 1-0 van te maken, maar helaas wordt hij gestuit op de keeper.

Kort daarop reageert Excelsior door de lange bal te hanteren die over de verdediging stuit en de linksbuiten ervandoor kan gaan. Hij neemt de bal mee en gaat voorbij aan keeper JordY. Gelukkig voor de blauw witten gaat de bal over de achterlijn en is het gevaar geweken.
In de 17de minuut is er een discutabel moment: Berko wil de bal aannemen rond 11 meter van de goal, maar de keeper denkt daar anders over. Hij stormt uit zijn goal en de 2 meter 10 grote goalie met een indrukwekkend gewicht van maar liefst 115 kilo springt met zijn knie vooruit in de rug van Berko. Met veel pijn gaat hij naar de grond, maar de scheidsrechter doet niets….voor velen de vraag is dit een overtreding ja of nee??
In de 36ste minuut wordt Seroos gevaarlijk doordat Sil zich knap ontfermd over de bal. De keeper was wederom ver uit zijn goal en kon niets anders doen dan Sil vastgrijpen wat hem een gele kaart opleverde. Hierbij werd er zelfs aan rood gedacht vanwege dat Sil kon opendraaien en op een leeg doel kon schieten.

In de 43ste minuut worden de zwart witten gevaarlijk. Een kopbal gaat rakelings naast de paal.
Het is bijna rust, maar dan plots krijgt Sil een cadeautje van de keeper die zomaar de bal in zijn voeten speelt. De snelle omschakeling zorgt ervoor dat Sil de bal bij Tiemen krijgt. Hij besluit binnenkant voet de bal om de keeper te schieten. Dit lukt! 1-0 voor Seroos op slag van rust.
In de rust gaat de keeper van Excelsior douchen, omdat hij het niet kon verkroppen dat hij zo in de fout ging.

Direct na rust begint Seroos goed aan de 2de helft. Er wordt een overtreding gemaakt en BoSwagger gaat achter de bal staan. Een verwoestende uithaal die de bal over de muurt tilt en ook over de goal. Het schijnt dat Beau nog steeds aan het zoeken is naar zijn eigen bal.
In de 61ste minuut wordt het 2-0 voor Seroos. Een woeste uithaal met de reservebal van Beau spat uiteen op de paal! Bjorn is het meest wakker en plukt de bal uit de lucht. Hij begint aan één van zijn geweldige dribbels en schiet, via een tegenstander, de bal onderkant lat binnen! Heerlijk doelpunt.
Hierna volgen er wat wisselingen in het elftal van Seroos. Zo verlaat in de 66ste minuut Mees Korie het veld voor Kobbie. In de 70ste minuut verlaat Beau het veld voor Roy.
In de 76ste minuut is er een blessuregeval, maar Jasper besluit door te gaan. Hij ziet een leeg doel en schiet op doel, maar hij schiet zo hopeloos op doel dat de tegenstander denkt dat hij sportief was en de bal over de zijlijn schoot. Seroos heeft de bal daarna netjes terug ontvangen.
In de 87ste minuut besluit JordY uit te komen wat voor veel chaos zorgt. Via de goalie komt de bal bij de linksbuiten van Excelsior die hem besluit voor te slingeren richting de spits. Hij kopt en buitenkant paal. Hier komt Seroos goed weg. Het doelsaldo kan nog wel is bepalend worden of Seroos door gaat in de beker.

In de 90ste minuut gaat er dan toch iemand van Seroos op de bon. Peter Faber besluit nog even vol gas erin te klappen. Hij vliegt erin en zijn tegenstander vliegt nog verder omhoog. Gele kaart. Zo is de eindstand bij 2-0 gebleven en wordt er naar de kant gekeken of er al iets bekend is over de uitslag bij Ketel 1 – GLZ Delfshaven. Wat blijkt ze hebben 3-3 gespeeld waardoor Seroos als nummer 2 doorgaat in de beker.

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen de manschappen van Cees Houtepen. FC Axel ontvangt dan Seroos om 14.30 uur te Axel.
Het is de eerste wedstrijd van het seizoen 18/19!