Nu de competitie weer is begonnen, is het tijd voor een volgende bijdrage van onze Jos. Iedere voetballer kent het wel, zware benen voor of tijdens de wedstrijd. Oftewel, een gebrek aan energie. Zoals altijd heeft Jos hier een oplossing voor en hij kondigt ook nog versterking binnen het team aan.

First Energy Gum

Mark Tuitert is een Nederlands Olympisch schaats kampioen op de afstand 1500 meter. Hij heeft aan het begin gestaan van de ontwikkeling van deze kauwgom. Wetenschappelijk is bewezen dat cafeïne het snelste wordt opgenomen via de wangslijmvliezen in de mond. Door de cafeïne die verwerkt is in deze kauwgom, geeft First Energy Gum, je binnen 10 minuten extra energie en focus om te knallen. First Energy Gum, bevat geen suiker, vet of gluten, dus er ontstaat geen suiker dik bij het gebruik van deze kauwgom.

Het gebruik van deze kauwgom werkt ongeveer 5 uur, dus voldoende voor een voetbalwedstrijd. In één gummetje zit 80 mg cafeïne. Dat is ongeveer evenveel als in twee kopjes koffie of een blikje energy drink.

In plaats van suiker, bevat FIRST Xylitol. Deze zoetstof geeft je een schoner en gezonder gebit. De muntsmaak zorgt voor een langdurige frisse adem. Oftewel, een win-win situatie!

Versterking

Nu de eerste selectie is uitgebreid en er nog meer spelers met pijntjes zijn, wordt het ook tijd om de medische staf uit te breiden. Vanaf heden komt Melissa van Belzen, speelster van onze Dames 1, Jos assisteren. Zij doet dit tot het einde van het seizoen als stageopdracht voor haar CIOS-opleiding.

Welkom Melissa!

Jos Tuns