Goedemiddag, Spelers, begeleiding en scheidsrechter, op deze middag zonder publiek. Gezien het feit dat er meer dan 80% van de mensen is gevaccineerd, die daarvoor in aanmerking komen, en dat we dan nog zonder publiek moeten spelen, vrees ik dat dit niet de laatste keer gaat zijn.

Vandaag wordt er gespeeld tegen Arnemuiden, extra zuur dus dat er geen toeschouwers aanwezig mogen zijn. Arnemuiden thuis is voor Seroos toch één van de wedstrijden waar het meeste publiek op afkomt, een mooie sfeer en een bijkomend voordeel van een mooie kantineomzet. De VV Arnemuiden is sowieso een graag geziene tegenstander van menig clubje, gezien het toch een vereniging is die wat extra’s heeft. De echte glorie van het rood/geel ligt misschien wat in het verleden, met echte toppers op het veld, een hoog niveau, fanatieke aanhang en een enorme schare vrijwilligers. Het voetbal in het algemeen is veranderd, bij iedere vereniging, in heel de maatschappij, maar Arnemuiden blijft bovengemiddeld in betrokkenheid, beleving e.d. ik vindt het er altijd een mooi voetbalsfeertje.

Na de oorwassing uit bij okp in de laatste gespeelde wedstrijd is deze wedstrijd weer een kans voor Seroos om de nare smaak enigszins weg te spoelen. Wij kunnen beter dan we in okp hebben laten zien, wij kunnen beter organiseren, feller verdedigen, balvaster zijn en creatiever in de aanval zijn. Wij kunnen beter.

Arnemuiden kende een belabberde start van de competitie door de eerste 3 wedstrijden van het seizoen te verliezen, dit was teleurstellend gezien de vissersploeg aardig was versterkt in de zomerse transferperiode. Keeper Brian Meulmeester keerde 3e divisionist Goes de rug toe en keerde zo terug bij zijn jeugdliefde. Een topkeeper natuurlijk voor het niveau van de 2e klas. Na JVOZ, BVO FC Dordrecht, HSV Hoek en Goes nu dus weer terug bij Erremu. Helaas ging het in de eerste competitiewedstrijd tegen MZC’11 (3-0 verlies) mis en liep hij een ernstige knieblessure op. Ronaldo Meijer kwam over van Kloetinge, Meijer is ook een speler met extra kwaliteiten. Hij genoot zijn opleiding grotendeels bij JVOZ, na zijn voetballeven gestart te zijn bij Arnemuiden. Als hij gevrijwaard was gebleven van kruisbandblessures, had er misschien wel veel meer ingezeten. Er waren, voor mij, ook twee verrassende versterkingen voor dorpsclub Arnemuiden in de persoon van Milton Roemeratoe en Daniel Jansen. Deze verdedigende spelers hebben hun sporen verdiend in de 1e klasse zondag en de hoofdklas, bij de voormalige zondagtak van VC Vlissingen, kortom een goed niveau dus. Ook Daniel Jansen was aan het begin van het seizoen geblesseerd Er waren ook een aantal vertrekkers, wat veelal “buutendiekers” waren.
Na de slechte start van de competitie werd er niet meer verloren en 3 overwinningen en een gelijkspel leverden de ploeg van scheidend trainer Daan Eikenhout 10 punten op.
Seroos hoopt zijn ongeslagen status te behouden en 3 punten bij te kunnen schrijven, als we als team optimaal presteren hebben wij daar zeker de kwaliteit voor.

Renco Francke.