Iedereen van harte welkom op ons sportpark Noordhout voor de wedstrijd tegen VV Yerseke. VV Serooskerke heeft de laatste 3 wedstrijden verloren en daardoor is de kans op handhaven niet toegenomen.

We zijn deze competitie begonnen met te veel spelers die geblesseerd waren of door andere redenen niet aanwezig. Dit resulteerde erin dat de eerste 9 competitiewedstrijden werden verloren. Geleidelijk kwamen er spelers terug. Daarna was er de prachtige overwinning tegen SV Heinenoord en de daaropvolgende overwinning tegen WHS, gevolgd door de winterstop. Na de winterstop speelden we verdienstelijk gelijk bij SV Walcheren en ook gelijk thuis tegen VV Hellevoetsluis. Na de wedstrijd tegen Hellevoetsluis was ik het meest optimistisch over het verdere verloop van de competitie: we speelden goed, er was vertrouwen en er leek een gerede kans dat we ons nog direct konden handhaven. Daarna kwam de uitwedstrijd bij SV MOC’17 die we moesten winnen, maar waar we op onnavolgbare wijze verloren in de slotfase, maar bovenal viel ons spel tegen na die goede wedstrijd tegen Hellevoetsluis. De nederlaag vervolgens tegen VV Arnemuiden was aan te rekenen op basis van mentaliteit en kwaliteit. Afgelopen zaterdag verloren we van een hele goede ploeg, MZC’11, de manier waarop had ik geen moeite mee. We starten met de juiste mentaliteit en speelden fris van de lever, dat je dan aan het eind van de wedstrijd moet concluderen dat de tegenstander over meer kwaliteit beschikt, is geen schande. Zo staan we met nog 6 wedstrijden te spelen 7 punten achter op een nacompetitieplek.

Vandaag is dus Yerseke de tegenstander. De uitwedstrijd ging op zaterdag 4 november met 3-1 verloren, al bood die wedstrijd een veelvoud aan kansen. Yerseke is verassend winnaar geworden van de 2e periodetitel, want in de 1eperiode hadden ze een achterstand van maar liefst 11 punten op de winnaar van die periode: SV Heinenoord. In die 2eperiode werd er geen 1 wedstrijd verloren en alle concurrentie verdeelden de punten onderling op zo een manier dat er geen enkele club meer dan 3 wedstrijden van de 7 won, behalve Yerseke dus.

Yerseke is aanvallend sterk met een voorhoede die al het nodige gepresteerd heeft in het voetbal. Xander van der Poel, Arjen de Koeijer en Guus de Leeuw zijn aardige spelers. Arjen de Koeijer staat 6e op de lijst van Zeeuws topscorer met 265 goals. Hij heeft afgelopen zaterdag niet meegedaan. Vorig jaar heeft hij mede door blessures een jaar niet bij het 1eelftal gespeeld en dat zorgt er misschien mede voor dat hij dit jaar niet bij de topscorers behoort. Guus de Leeuw viel afgelopen zaterdag geblesseerd uit. Zoals ik al eerder aanhaalde kreeg Seroos in de uitwedstrijd de nodige kansen, op een dag dat het aanhoudend regende, regende het aan beide kanten ook kansen. De trainer van VV Yerseke is Marco Groeneveld, dit seizoen was hij te gast in de PZC voetbalpodcast en daarin vertelde hij dat hij twijfelde om te verlengen of een sabbatical te nemen, het werd verlengen. We kwamen hem eerder tegen bij Arnemuiden, SSV’65 en Bruse Boys. Laat het een mooie wedstrijd worden.

Renco Francke

De Pupil van de Week is deze week Joris Duijts.