Dinsdagavond spelen we een competitiewedstrijd tegen Yerseke om 20:00, de wedstrijd zal plaatsvinden in Zoutelande. Een woord van dank naar Voetbalvereniging De Meeuwen voor het beschikbaar stellen van haar accommodatie. Op Seroos hebben wij niet de beschikking over verlichting langs het hoofdveld en eerste uitwijkmogelijkheid Veere heeft dinsdagavond haar hoofdveld zelf nodig voor een inhaalwedstrijd, het zijn bijzondere tijden i.v.m. competitievoetbal in de avonduren. De afgelopen weken hebben ons al wel geleerd dat deze competitie een hele bijzondere wordt, met name hoe deze gaat verlopen. Er zal meermaals avondvoetbal gespeeld worden.

Serooskerke kwam na de verlengde winterstop vier keer in actie in competitieverband, dit leverde nog geen punten op. Als je afgelopen zaterdag tegen VVGZ gezien hebt, besef je dat punten pakken wel degelijk mogelijk is. VVGZ liet zien dat er in deze klasse niet heel veel voor nodig is om 3 punten te pakken. VVGZ doet bovenin mee en wij komen in de 1e helft al met 10 man te staan, we verliezen met 0-1, maar zouden maar 1 moment nodig hebben gehad om gelijk te komen. In Vlissingen werd een verkeerd geraakte vrije trap ons fataal en zo verloren wij een min of meer verdiend punt, 3 minuten voor tijd tegen Walcheren. MZC’11 en NSVV vond ik wel kansloze nederlagen.

De tegenstander van vandaag heet Yerseke en zij kwamen al 5 keer tot een competitiewedstrijd in 2022. Alle denkbare resultaten werden hierin behaald, namelijk winst tegen De Meeuwen, 3-0, gelijk tegen VVGZ, 2-2 en verlies tegen NSVV, 4-0. Een 5-1 thuisoverwinning tegen VV Arendskerke was een goed resultaat, maar de 3-3 tegen SSV’65 geeft de wisselvalligheid van de mosselploeg aan. VV Yerseke staat hierdoor 7e op de ranglijst, met een achterstand van slechts 4 punten op de koploper, met een wedstrijd minder gespeeld. Yerseke doet dus mee voor de bovenste plaatsen, waarin aangetekend mag worden dat er aan het begin van deze competitie toch ook wel rekening gehouden werd dat Yerseke op dit moment een voorsprong op alle andere ploegen zou kunnen hebben. Een relatief hoog verwachtingspatroon dus. Dat is gebaseerd op het feit dat Yerseke gewoon een heel aardige ploeg op de been kan brengen.

Pakweg de helft van het team heeft een verleden bij Kloetinge, zelfs de trainer is nog een halfjaar bij Kloetinge werkzaam geweest. Kortom, een hoop spelers die aan een hoger niveau geroken hebben. Degene die er voor mij het meest uitspringt, is Xander van der Poel, die als linksbenige buitenspeler bij Kloetinge het verschil maakte. Guus de Leeuw, die op fraaie wijze de 3-0 tegen De Meeuwen maakte, is ook kwaliteit voorin. Evenals Remco van Tiggele op het middenveld. De blikvanger van naam is Arjen de Koeijer, maar de topscorer van weleer heeft dit seizoen nog niet veel doelpunten achter zijn naam staan, in de wandelgangen hoorde ik dat dit veelal door blessureleed komt en ik hoorde zeggen dat hij laatst centraal achterin had gespeeld.

De start van de competitie was niet goed van Yerseke en daarin werden de punten verspeeld, wat ze nu nog wat achtervolgt. Alexander van Keulen komt weer op bezoek met een ploeg om het op te nemen tegen Seroos, dit keer in dienst van Yerseke, volgend jaar, hoop ik, met Arnemuiden.

Ik wens iedereen een mooie avondwedstrijd toe, en dat Seroos moge winnen.

Renco Francke.