Iedereen weer van harte welkom bij de 2e thuiswedstrijd op een rij. Hoe dat zit met het competitieschema weet ik niet, maar we spelen 2x achter elkaar thuis. Als ik het goed heb spelen we voor het eerst in ons bestaan tegen Lewedorpse Boys in competitieverband.

Lewedorpse Boys bestond voor de 2e wereldoorlog uit spelers van de “Gosvazze”, mensen die dit niet kunnen plaatsen, kunnen dit opzoeken in de historie van de club op de website. Lewedorpse Boys is van oudsher een zondagvereniging. In het seizoen 2003/2004 had Lebo voor het eerst een elftal dat op zaterdag speelde, dit was een lager senioren elftal. Vanaf 2011/2012 speelt ook het 1e elftal op zaterdag en sindsdien gaan de rood/witten door het leven als zaterdagvereniging. In de tussenliggende jaren tot anno nu speelde Lebo altijd lager dan de VV Serooskerke, waardoor we elkaar in competitieverband nog nooit tegenkwamen, tot nu dus. Onze oud-trainer Hans Magnus heeft in het verleden bij de jeugd van Lebo gewerkt, maar dat geheel terzijde.

Lebo startte de competitie met 5 nederlagen op rij en moest afgelopen zaterdag aantreden tegen topper Zeelandia-Middelburg; de meeste volgers verwachtten weer een verliespartij, niets was minder waar. Lewedorpse Boys won met 2-0 van Zeelandia-Middelburg, we zijn gewaarschuwd!

Seroos boekte een 3-0 overwinning tegen VV Arendskerke. Deze uitslag lijkt wat makkelijker dan hij was, want we hebben ook best wat kansen weggegeven. Er waren ook een hoop positieve punten te noteren, want na een wat weifelend begin pakte Seroos de wedstrijd goed op en was met dwingend spel de bovenliggende partij. Er waren in mijn ogen een paar uitblinkers: Jordi, Wessel en Alex. Lars Overweel vond ik ook een heel verdienstelijke wedstrijd spelen, met zijn vele meters en een prima goal bij de 2-0, waarbij hij de bal langs de doelman speelde en zo binnen kon schuiven. Hij had wat mij betreft op dezelfde manier de 1-0 mogen maken toen hij alleen op de keeper afging, maar tegen de doelman aanschoot. Dat hij zo in scoringspositie komt en ook vaak afmaakt zijn kwaliteiten. Jordi valt dit seizoen op door zijn scherpte en liet dit tegen VVA ook nog eens duidelijk zien, foutloze wedstrijd en in mijn ogen punten gepakt. Wessel was zaterdag op de brommer en deze brommer had een grote actieradius; hij haalde vaker de achterlijn, dan dat hij moest verdedigen. De rechtsback van VVA, Marijn Corstanje, werd er gek van en is in de rust gewisseld. Alex was actief, heel balvast, aanspeelbaar en herstelde meerdere keren balverlies, scoorde een knappe goal, maar die werd afgekeurd. Alex lijkt met de week fitter te worden en daar profiteert Seroos van. Bjarne verdiende ook nog een vermelding met zijn doelpunt. Deze speler heeft een echte versnelling met de bal aan de voet en kan zo een hoop tegenstanders voorbij snellen.

We hopen alle kwaliteiten die we herbergen weer te zien. Als ons dit lukt hoeven we weinig punten voor de winterstop te laten liggen.

Renco Francke