Dinsdagavond spelen we een competitiewedstrijd tegen FC Axel, de aanvang is 19:15. Dit is de terugwedstrijd van een van de meest dramatische wedstrijden voor Seroos van de afgelopen jaren. Op dinsdagavond 5 april speelden we in Axel op een kunstgrasveld een belangrijke wedstrijd, gezien de stand van de ranglijst, omdat Axel nog enigszins in de buurt staat van Seroos, dat onderaan bungelt. De spannende 1e helft was behoorlijk in evenwicht en met wat kansen over en weer werd er gerust met een 0-0 stand. Al vrij vroeg in de 2e helft kreeg centrumverdediger Shurandall van Uijtrecht, van Axel, zijn 2e gele kaart en dus rood. We gingen de wedstrijd verder tegen 10 man, i.p.v. de bal rond te laten gaan en de vrije man te vinden lukt het ons totaal niet om tot uitgespeelde kansen te komen.

We hadden veel balbezit, maar wat we er mee deden was niet goed. Axel komt later in de 2e helft zelfs met 9 man te staan, als ook Nick Claassen zijn 2e gele kaart krijgt. Mede aan de heftige reacties van de weggestuurde spelers is te zien dat zij het gevoel hebben dat het nu een verloren zaak is om resultaat te halen. Seroos speelt echter zonder overtuiging en we weten het te presteren om vlak voor tijd een onnodige vrije trap weg te geven vlak bij ons doel, tijdens een van de spaarzame uitvallen van de 9 van Axel. Wouter Verbraeken gaat achter de bal staan en de bal blijkt in de korte hoek te passen. Die bal gaat erin en zo stappen we met een nederlaag van het veld na een lange periode in overtal gespeeld te hebben. Supporters van Seroos stappen gedesillusioneerd van het veld weg en weten zich even geen raad met wat ze net gezien hebben.

FC Axel is de fusieclub die voortkwam uit de samenvoeging van AZVV en VV Axel. AZVV stond voor Axelse zaterdag Voetbal Vereniging en de VV Axel speelde op zondag een veld verder, nog iets meer in de bossen verscholen. Met Seroos hebben we daar ook gespeeld, in de tijd dat VV Axel tot de 2e klasse zondag reikte. Tegen AZVV hebben we vaker gespeeld.

FC Axel staat onder leiding van David Destorme, die we in Nederland vooral kennen van zijn periode bij HSV Hoek en na zijn profcarrière als speler van Axel. Tijdens zijn profjaren heb ik hem mogen zien spelen tijdens Cercle Brugge-KV Mechelen in het Jan Breydel stadion te Brugge. Destorme speelde toen voor KV Mechelen na eerder voor FCV Dender EH uit te zijn gekomen en later Waasland-Beveren.

Het centrale verdedigingsduo van Axel bestond die dinsdagavond uit van Uijtrecht en Jurrien Dam, na vele jaren Zaamslag speelt hij bij Axel, klein van stuk, maar met een aardig voetballend vermogen. Naast amateurvoetballer is hij presentator van de PZC voetbalpodcast die iedere maandag verschijnt, waarnaar ik trouw luister. Andere blikvangers van Axel zijn Urmelon Martis in de spits en Nick Claassen erachter.

Voor Seroos een van de laatste kansen om nog wat aansluiting te vinden met andere ploegen te vinden en vooral revanche te nemen op Axel, waar echt nog wat goed tegen te maken valt.

Renco Francke.