Zaterdag 24 november stond de wedstrijd tegen S.K.N.W.K. 2 op het programma. Een spannende pot want de onderlinge statistieken lagen niet ver uit elkaar. Niet veel van elkaar. We hebben nog steeds te maken met veel geblesseerden en daarbij kwamen ook nog wat afwezigen. Ross en Gijs moesten het 3e versterken. Gelukkig waren er 8 gastspelers van het 5e bereid om mee te gaan naar Nieuwerkerk. De wedstrijd van het 5e was overigens afgelast om onderverdeeld te worden bij andere elftallen. De opstelling was als volgt:

Keeper: Olivier, achterin (van links naar rechts) Devin, RJZ, Gru, Simon, middenveld, Martin, Wilco, Do, Jaan en voorin Sjoerd en Lex. Op de bank zaten Jacob, Rens en Robin. Marvin zou aan de start beginnen maar kon niet op tijd aanwezig zijn.

We begonnen slordig aan de wedstrijd, wat resulteerde in een aantal kansen voor de tegenstander. Door slordig verdedigen viel de 0-1 binnen 5 minuten. Nog geen 5 minuten later viel de 0-2 door een niet al te sterk optreden van onze keeper. Vervolgens probeerden we onze rug te rechten. Dit ging aardig en al snel maakte seroos het spel en creëerden een aantal kansen. Helaas gingen deze er niet in. Tegen de rust wisten we toch een kans te verzilveren, Martin ging een mooie een-twee aan en wist de bal vervolgens in het doel te werken. Stand met rust: 1-2.

In de rust viel Robin in voor Simon en ging Martin naar de kant voor Jacob. Marvin en Rens werden even aan de kant gehouden. Hoewel we de bovenliggende partij waren wisten we ons spel door te trekken na rust. We stonden goed en op een aantal diepe ballen van de tegenstander na hadden ze weinig te zeggen. Hoewel de wedstrijd er steeds harder aan toe ging wisten we in ons spel te blijven. In de loop van de 2e helft werd Sjoerd vervangen door Marvin. Na een goede actie van Alex waarbij er 2 spelers het bos in werden gestuurd wist Lex uit de draai de bal in de kruising te krullen, 2-2! We voelden dat er meer in zat dus gingen vol op de aanval. Dit zorgde voor nog een paar goede kansen. Nadat we er niet meer door heen kwamen en we nog meer naar voren voetbalden wist S.K.N.W.K. door twee goede counters de 2-3 en 2-4 op het scorebord te zetten. Dit was tevens de eindstand. Do en Lex hebben de wedstrijd vol kunnen spelen ondanks ze net terugkeren na blessures.

Ik wil de spelers van het 5e bedanken voor het meegaan naar Nieuwerkerk. Zonder hun aanwezigheid had het 4e niet kunnen spelen.