Afgelopen zaterdag stond de eerste bekerwedstrijd op het programma. De afgelopen weken heeft het vlaggenschip een aantal oefenwedstrijden gespeeld. Zo behaalde het vorige week de derde plaats op de Borsele Sloepoort Cup. Voor Gerrit was het weer puzzelen in de opstelling, aangezien Jeffry, Lennart, Jasper en Bjorn afwezig waren. Zo is Jeffry afgelopen week getrouwd in het Italiaanse gehucht Florence. Zijn Melanie heeft Jeffry afgelopen donderdag het ja-woord gegeven, waarvoor felicitaties vanuit de eerste selectie. Zo was de opstelling als volgt: Jordi; Jurre, Jorden, Jeffrey, Maikel; Beau, Alex, Sil; Aron, Dennis en Tiemen.

Binnen een aantal minuten werd meteen duidelijk dat het een lastige middag zou worden. In de brandende zon stond het binnen een aantal minuten al 0-1 voor de gasten uit Rotterdam. Een voorzet van de zijkant werd door de linksbuiten van Spartaan in het doel gewerkt. Niet veel later viel ook de 0-2 en 0-3. Na deze dramatische start kwam Seroos iets meer aan voetballen toe, waardoor er via Sil, Dennis en Tiemen enkele kansjes werden gecreëerd. Ondanks de 0-3 achterstand was er de tweede helft om nog het één en ander recht te zetten.

Nu zou je verwachten dat men de tweede helft vol goede moed zou starten. Helaas stond het binnen 10 seconde 0-4, waardoor de moed direct bij iedereen in de schoenen zakte. Niet veel later maakte Spartaan ook de 5een 6etreffer, waardoor men bij Seroos even terugdacht aan de schandalige 10-0 nederlaag van afgelopen seizoen tegen Sliedrecht. Na deze slordige en ongeorganiseerde periode herstelde Seroos iets, door de bal ietwat langer in de ploeg te houden. Dit resulteerde zelfs in de 1-6 van Aron. Tegen het einde van de wedstrijd maakte Spartaan nog de 1-7, waardoor de eerste officiële 90 minuten in een deceptie eindigde.

Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen het Rotterdamse Coal op het programma. Hopelijk weet Seroos zich dan te herpakken om de bekercampagne toch nog een positieve draai te geven.

Van deze wedstrijd zal Sil Riemens het verslag doen. Tot dan!