Na vorige week VV de Meeuwen thuis te hebben verslagen met 3-0 was de sfeer afgelopen week goed in de kleedkamer en op het trainingsveld. Er werd uitgekeken naar de wedstrijd DBGC uit.  Eenmaal aangekomen op het sportpark werd het veld al geïnspecteerd door Daantje van As samen met Jeffrey Koets. De mannen vertoonden zich als een ware consul over de grasmat. Ondanks dat het veld er slecht bij lag was het volgens hen duidelijk, er kon gewoon gevoetbald worden.

Alex kon vanwege blessure klachten niet spelen. Guido mocht weer in de basis starten na zijn 2 goals van vorige week en zijn maatje Kaj mocht (na trouwens een schitterende assist vorige week) ook starten vanuit de basis. Dit ging ten kostte van Wessel die naast Daan en Alex op de bank plaats nam.

Seroos startte gecontroleerd aan de eerste helft en nam het heft in handen. Dit resulteerde dan ook al na een minuut of tien in een heerlijke goal van onze schutter Aron Wattel. De bal werd door Jeffry Poppe met een lekker balletje buitenkant rechts achter de verdediging van DBGC gelegd en daar was het Aron die de bal over de uitkomende keeper legde en van een meter of 30 scoorde. 0-1!

Na een minuut of 25 was het de nummer 8 van DBGC die diep gestuurd werd. Peter kon de bal niet verwerken en nam de man mee. De scheids twijfelde geen seconde en legde de bal op de stip. Dit buitenkansje werd benut door Jeroen Sep, 1-1. Na ruim een half uur gespeeld te hebben was het opnieuw Seroos die scoorde. Guido gaf de bal vanaf rechts voor op Aron die beheerst de 1-2 binnen schoot. De 1-3 had ook nog kunnen vallen maar Denvy raakte de bal helaas niet helemaal lekker. DBGC kreeg ook nog een kans maar hier was het Jordi die de bal goed pakte. We gingen rusten met een voorsprong na een prima eerste helft.

Na de rust hadden de supporters van Seroos zin in de tweede helft. Men had allen het vertrouwen dat Seroos de voorsprong uit zou gaan breiden. Echter, de wedstrijd was nog geen 2 minuten bezig en daar viel de 2-2. Na een actie over onze rechterkant kwam de bal voor die met een hakje verlengd werd en daar was het Jeroen Sep die zijn tweede goal van de middag scoorde. We hadden gehoopt dat we lekkerder uit de startblokken zouden komen. DBGC kreeg meer vertrouwen, al wilde Seroos ook nog op de aanval gaan spelen. Zou het dan toch uit lopen op een gelijkspel? Helaas niet. DBGC trok aan het langste eind. Nadat Jeroen Sep eerst de paal raakte uit een vrije trap stuurde de aanvoerder van DBGC een ingebrachte wissel diep. Hij omspeelde Jordi en schoot zo de 3-2 binnen. Niet veel later was het Jeroen Sep die er zelfs nog 4-2 van maakte na een solo en schoot de bal beheerst tegen de touwen. Eindstand 4-2.

Er had zeker meer in gezeten voor Seroos. Helaas stonden we toch met lege handen na 90 minuten spelen. Op naar volgende week. Wederom een uitwedstrijd waarbij we hopelijk 3 punten op kunnen halen in Zwijndrecht. Jorden zal hiervan verslag doen.

Hierbij nog wat beelden van de wedstrijd: