Na twee verliespartijen tegen onze directe concurrenten (MOC’17 en Arnemuiden) staat nu een uitwedstrijd op het programma tegen MZC’11 in Zierikzee. De koploper heeft dit seizoen nog geen enkele keer verloren, maar de mannen waren gebrand om voor de eerste verliespartij te zorgen van de nog ongeslagen koploper.

Zo reden we om 12:50 richting het zonnige Zierikzee met zoals altijd meer dan voldoende auto’s. De meeste chauffeurs kozen voor de kortste route over de 5 kilometer lange Zeelandbrug, maar een enkeling koos voor de toeristische route over de Oosterscheldekering. Na een ritje van zo’n 40 minuutjes kwamen we aan op het sportpark van MZC. Waar op veld 1 het tweede van MZC speelde, speelde aan de andere kant van de tribune ons Vuufde die met 1-4 wonnen van MZC 6.

Onze eigen wedstrijd vond plaats op het kunstgrasveld voor de tribune. Vergeleken met vorige week zijn er twee wijzigingen doorgevoerd. Met op de goal Tygo, in de verdediging centraal achterin Tompouce en Koets, en op de back posities Toverbeeke en Robbie. Het middenveld bestond uit Ruben, Beau en Kaj. En voorin stonden Alex en Lars op de flanken, met Aron in de punt van de aanval. Op de bank namen plaats: Sinke, Bjarne, Niels, Sanderse en Youri (die al 3 punten in de broekzak had zitten).

Overigens was er een van de bankzitters die er wel vrede mee had om niet te beginnen, omdat die een lichte vorm van hoofdpijn had van de dag ervoor, wie dat was? Dat laten we even in ons midden.

Voordat het officiële fluitsignaal klonk had Tygo er al 3 om de oren, omdat er maar liefst 3 pupillen van de week waren die alle drie scoorden. Om iets over 14:30 klonk dan eindelijk het officiële fluitsignaal van de scheidsrechter.

In het eerste deel van de wedstrijd werden we goed onder druk gezet door MZC en kwamen we nauwelijks van onze eigen helft af. Op dat moment was de koploper de iets betere partij, een paar schoten en hoekschoppen bleef het ook wel bij. Totdat in de 18e minuut Aron 1 op 1 met keeper kwam langs de doelman wilde maar werd neergehaald door de keeper en een penalty kreeg. Alex nam de penalty en schoot deze prima in het hoekje waardoor Seroos op voorsprong kwam. Desondanks de voorsprong bleef MZC de betere en kwam het in de 26e minuut op 1-1, door balverlies op het middenveld kon de aanvaller doorlopen tot de 16 meter en was het slap schotje maar, via Tygo vloog die er alsnog in. Daarbij blijft het ook en gaan we met 1-1 thee drinken.

Na de thee begon MZC feller en beter aan de tweede helft en kwam het al snel op 2-1, door een kort genomen corner die bij de tweede paal binnen vloog. De 3-1 volgde al snel, een schot van rand 16 zat er ook in. Zo stond in de 56e minuut alweer 3-1 voor de koplopers. In de tweede helft kwamen Bjarne en Sinke er nog wel in, maar ook die konden het verschil niet maken. Zelfs kwam de thuisploeg nog op 4-1 door een lob over de keeper die vervolgens nog werd binnen gekopt, wat uiteindelijk ook de uitslag was. Seroos creëerde vrijwel niks in de tweede helft waardoor de uitslag terecht is.

Aankomende zaterdag staat de thuiswedstrijd op het programma tegen Yese, een wedstrijd waar we 3 broodnodige punten moeten halen om überhaupt nacompetitie te kunnen halen. We hopen weer op uw trouwe support.

De foto’s van de wedstrijd tegen MZC zijn hier te bekijken.