Na de 2-2 van vorig weekend tegen Walcheren 2, die door de mannen van Adrie van Belzen na een zinderende slotfase uit het vuur werd gesleept, stond dit weekend de thuiswedstrijd tegen Luctor Heinkenszand 2 op het programma. De wedstrijd tegen de promovendus die dit seizoen erg sterk gestart is, zou geen makkelijke opgave worden voor Seroos 2. Gelukkig was trainer Adrie van Belzen na het vieren van de 2-2 tegen Walcheren direct aan de slag gegaan met de voorbereiding van de volgende wedstrijd en was zodoende zeer goed op de hoogte van de tegenstander. Na een besloten trainingskamp waarbij de tactiek van de Luctor goed onder de loep werd gelegd, was het zaterdagmiddag tijd om op het eigen hoofdveld aan te treden tegen de nummer 4 uit de competitie.

De 14-koppige selectie bestond uit de volgende 11 basisspelers: Jens, Djangko, Kenneth, Roy, Boyd, Steven, Bjorn “De Paul”, Ruud, Denvy, Peter en Bert. Zij werden gecompleteerd door Arjen, Melvin en Thomas, die vanaf de bank begonnen. De meest opvallende naam die deze zaterdag op het veld verscheen was niet die van een speler maar van de grensrechter. Waar oud leider van het tweede Hans Francke vandaag de vlag in de hand nam, vanwege een wel heel bijzondere reden; Namelijk, vaste vlagger Kees Pieter had zich geblesseerd tijdens een potje walking football, waar het bij het aanzetten naar de bal in zijn hamstring is geschoten. Gelukkig kon hij er zelf ook nog steeds om lachen.

Om half 3 werd er op Sportpark Noordhout gefloten voor het begin van de wedstrijd. In de openingsfase van de wedstrijd was de bal voornamelijk in bezit van de mannen uit Heinkenszand en probeerden zij met gevaarlijke crosspasses de defensie van Seroos open te breken. Hier kwamen echter geen echte grote kansen uit voort omdat het blok van Seroos goed stond. Na een goede onderschepping van Peter stuurde hij Ruud, die zoals gewoonlijk al onderweg was naar de 16 van de tegenstander, goed weg en zette hem 1 op 1 met de keeper van Luctor. Hij had de bal al bijna zelf over het doel gelobd, totdat hij ineens een harde schreeuw vanaf links hoorde die om de bal vroeg, waardoor Ruud besloot de bal toch maar breed te leggen. Denvy was meegelopen maar kreeg de bal in eerste instantie niet in het doel, maar via de rebound wist hij de 1-0 toch op het scorebord te zetten. Echt lang kon er helaas niet van deze voorsprong genoten worden, want nog voor rust viel de 1-1; een verkeerd geraakte vrije trap rond het zestienmetergebied werd binnen de 16 van richting veranderd door een groen-wit been, en liet Jens kansloos op het gras liggen. Na deze 1-1 ontstonden er nog een aantal goede kansen voor Seroos waar Peter en Bert beiden het net niet wisten te vinden. Ook Luctor had nog 1 goed schot, maar deze werd onschadelijk gemaakt door Roy.

Al met al ging Seroos 2 met een goed gevoel de rust in en was het de taak om in de tweede helft door te gaan en niks weg te geven. De tweede helft had Luctor de overhand en was het voornamelijk tegenhouden voor Seroos. Desalniettemin werden er weinig grote kansen weggegeven en stond Jens zeer goed te keepen op de momenten dat Luctor er doorheen kwam. Rond de 60e minuut werd Ruud van het veld gehaald, zodat hij zijn koffer alvast kon gaan inpakken voor zijn vakantie naar Curaçao. Voor hem kwam Arjen in de ploeg. Niet veel later werd ook Bjorn “De Paul” gewisseld en kwam Melvin in de ploeg. Nu de bodyguard van Messi werd gewisseld zou je denken dat dit zijn spel ook niet ten goede kwam, maar Peter nam de werklust van De Paul over. Waarschijnlijk dacht hij dat de belofte die Adrie de week daarvoor had gemaakt nog steeds geldig was, namelijk dat hij bij winst de hele week NIET hoefde te komen trainen. Dit motiveerde hem tot op het bot. Uiteindelijke bleef Luctor aanzetten en ging steeds opportunistischer spelen, wat ruimtes veroorzaakte achter hun verdediging. Een van die ruimtes die ontstond werd belopen door Denvy, die een levendige wedstrijd speelde. Vanaf de linkerkant legde hij de bal voor en schermde Melvin de bal goed af, waardoor deze voor de voeten kwam van Roy. Door het hobbelende veld stuiterde deze iets op en drukte hij de bal goed met zijn links in het zijnet. Wederom werd er gescoord in het laatste kwartier van de wedstrijd, maar dit keer de 2-1 in plaats van de 2-2. De laatste minuten van de wedstrijd werd het achterin goed dichtgehouden. Het werd toch nog even billenknijpen, maar gek genoeg was de grootste kans nog voor Peter, die onderuit werd gehaald in het vijandige doelgebied. De scheids zag hier alleen op het moment zelf geen penalty in en helaas was er in deze wedstrijd ook geen VAR aanwezig om de scheids te assisteren. Hier baalde hij zelf enorm van, want na de gemiste strafschop van Arjen van vorige week had Peter zichzelf gepromoveerd tot nummer 1 van het penalty lijstje. Hier had hij voor de wedstrijd dus ook uitbundig op geoefend onder toeziend oog van de trainer. Het resultaat: 1 gat in het net en een deuk in het dak van een auto op de parkeerplaats. Ook Thomas kwam nog even binnen de lijnen nadat Arjen een elleboog tegen het hoofd had gekregen en het veld alweer vroegtijdig moest verlaten. Na 90 minuten en wat extra tijd floot de scheidsrechter af en werden de eerste 3 punten na de winterstop behaald door een fantastische team prestatie.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen de volgende ploeg uit de top 4 op het programma, Baronie 2. Van deze wedstrijd zal het verslag geschreven worden door Kenneth, eventueel aangevuld met wat mooie foto’s.