Zaterdag 15 oktober stond de wedstrijd van het 2e tegen buurman Oostkapelle (sinds dit jaar SVOD’22) op het programma. De voorgaande wedstrijden tegen deze tegenstander voor de beker, werden niet winnend afgesloten, dus iedereen was gebrand om hier verandering in te brengen. Een aantal spelers werd in de kleedkamer nog even op scherp gezet, met het verzoek om vooral niet met randzaken bezig te zijn, maar de energie in het eigen spel te leggen.

Om 12:00 werd er afgetrapt op Sportpark Duinhelm, waarbij Seroos aantrad in de volgende opstelling. Jens op goal, v.l.n.r. Rick (Kenneth), Arjen, Roy en Django. Het middenveld met Steven, Maikel (Peter G) en Jordi, Bjarne (Melvin) en Ruud op de flanken en Bert centraal voorin.

Het was een snel veld waarop een verzorgde opbouw soms lastig bleek. De wedstrijd was redelijk gelijkopgaand, met in de eerste helft wel meer balbezit voor SVOD. Beide ploegen lukte het een aantal keer om via een goede combinatie gevaarlijk voor de goal te worden. Na enkele kansen voor SVOD met een goede redding van Jens, en een kopbal van Arjen die net naast ging, was het Seroos dat op voorsprong kwam. Na een prachtige diepe bal vanuit het middenveld, schoot Ruud de bal beheerst achter de keeper: 0-1.

In de tweede helft voerde SVOD de druk op. Na ongeveer 20 minuten, een afgeslagen bal uit een corner die voor de voeten belandde van een SVOD-speler, kon van dichtbij worden ingeschoten: 1-1. Seroos toonde daarna veerkracht door kort daarna de 1-2 te maken, wederom via een goeie goal van Ruud Aarnoutse (hij liet met een enorme oerkreet horen dat hij blij was met zijn 2e goal). SVOD was hierdoor even van slag. Seroos kon tot 10 min voor tijd de voorsprong vasthouden zonder echt in de problemen te komen. Toen kwam er een diepe bal van achteruit, die na een aanname vanaf randje 16-meter in de bovenhoek verdween van het seroos-doel. Tot overmaat van ramp voor Seroos, was het 5 minuten later wederom SVOD dat uit een aanval scoorde. Met wat geluk kreeg de spits van SVOD na een mislukte voorzet de bal wederom voor zijn voeten, gaf een voorzet richting de 2e paal, waaruit raak gekopt werd: 2-3. In de resterende 5 minuten ging Seroos nog alles of niets spelen. Dat leidde nog tot enkele gevaarlijke momenten voor de goal, maar helaas niet tot de gelijkmaker.

Een grote domper voor Seroos, omdat in de laatste 10 minuten een voorsprong werd weggegeven. Volgende week een vrije zaterdag, de week erna de thuiswedstrijd tegen MZC. Hiervan zal Kenneth verslag doen.