Serooskerke 2 heeft voor de winterstop 3 belangrijke punten gepakt. ‘’Zo wordt het gat met de top niet groter en is plek 4 nog altijd haalbaar voor nacompetitie’’ aldus Adrie. Het werd op het ontiegelijk koude sportpark tegen Zwaluwe 2 0-1 voor de dubbelharten.

Op vrijdag 9 december ’22 werd er op een groot scherm Nederland-Argentinië gekeken in de kantine van V.v.Serooskerke, wat uiteindelijk een spektakel stuk bleek te zijn. Nederland verloor in de strafstoppen serie tot grote verdriet van de supporters. Steven A, onze tweede © was ook aanwezig. Hij fungeerde die avond als een soort begeleider om alle tweede selectiespelers te behoeden van grof drankgebruik. Dit is gelukt want bij de alcoholcontrole van Steven zat iedereen onder de 0.2 promille. De volgende dag moesten wij 09:30 vetrekken dus het © gedrag van Steven was zo gek nog niet.

Zaterdag 10 december ’22 was het zover, de wedstrijd tegen V.v. Zwaluwe 2. Die verassend laatste staat met nog maar 1 punt. De wedstrijd werd gespeeld om 12:00 op het sportpark ‘’De Kwarrehoek’’

Helaas is het niet gelukt om 09:30 te vertrekken want nadat iedereen keurig op tijd was gekomen moesten wij de spullen nog pakken, shirts, warme kleding voor de wissels, noem het maar op. Dit omdat onze leider Daan van As, beter bekend als ‘’Fleuras’’ helaas afwezig was i.v.m. het verkopen van kerstbomen.

Eenmaal aangekomen in de Lage Zwaluwe, konden de spelers zich opmaken voor de laatste wedstrijd van dit jaar. Nadat Adrie een donderspeech gegeven had, werden de volgende namen gepresenteerd op het bord. De basis bestond uit Jens, Boyd, Kenneth, Bjorn, Djangko, Steven, Roy, Peter, Robbert, Ruud en Lars. Op de plank namen plaats Arjen F, die twijfelachtig was i.v.m. zijn blessure, Hessel en Thomas.

Misschien vraagt u zich af, waar is Maikel? Hij had wat last van zijn blessure maar was er wel bij ter assistentie van Adrie, keurig Maik!

Nadat de scheids het signaal gegeven had, werd er om 12:00 afgetrapt. In het begin was het een beetje aftasten wat Zwaluwe ging doen, er werd verteld in de bespreking dat de ploeg wat inzakte, wat terughoudend voetbalde. Doordat wij af en toe wat slordig waren in het balbezit of wat onnodige overtredingen maakte rondom de 16 meter, gaven wij Zwaluwe de kans om gevaarlijk te worden. Dit resulteerde gelijk met wat acties over de flanken, vrije trappen en corners maar dat werd niet echt gevaarlijk. Serooskerke wachtte af, kwam al een paar keer gevaarlijk in het 16 meter van Zwaluwe, met kansen van Robbert en Ruud. En dan was daar het moment op de openingstreffer. Peter, met een wereldbal, opende op Robbert die weg liep van de verdediging. Met een goede actie op de achterlijn, schoot hij de bal hard in het dak van de goal. Na de 0-1 was het zaak om snel de 0-2 te maken omdat wij op dat moment zeer zeker de betere, voetballende ploeg waren. Helaas bleef een goal uit en gingen wij met 0-1 rusten.

In de 2e helft hadden wij meer moeite met het aanvallende spel van Zwaluwe, met wat voorzetten en twee keer oog in oog te staan met Jens was dat een signaal dat Zwaluwe gebrand was om een resultaat neer te zetten. Maar de organisatie van Seroos 2 was sterk en werd het Zwaluwe moeilijk gemaakt om te scoren. Omdat Zwaluwe aanvallender ging spelen kwam er ook meer ruimte voor ons, Ruud was met een schot een keer dichtbij maar werd goed gepakt door de keeper. Ook wat aanvallen konden onschadelijk gemaakt worden door Zwaluwe. Het ging op en neer in de tweede helft en het was uiteindelijk Seroos 2 die aan het langste eind trok. Verder zijn in de tweede helft Bjorn en Lars nog gewisseld en zijn Arjen en Thomas er nog ingekomen. Helaas moest Hessel het genoegen nemen met een 90 minuten op de bank. Hessel ook dank voor het wissel zitten, dit moet vreselijk koud zijn geweest..

Deze wedstrijd resulteerde tot een mooie overwinning en konden de 3 punten meegenomen naar het mistige Zeeland. Door deze overwinning blijven we keurig in de middenmoot hangen en wordt het gat met de nummers 3,4,5 niet groter.

Na de winterstop spelen we ons eerste wedstrijd van het nieuwe jaar tegen Walcheren 2. Deze wordt uit gespeeld om 12:45. Hiervan zal Peter Gideonse het verlag maken.

Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst namens het 2e