Op zaterdag 10 maart ging Seroos 2 naar Kapelle afreizen om de 3 punten mee te nemen. Dit moest gebeuren met een kleine selectie, omdat binnen de eerste 3 elftallen wat afwezigen. Er hebben wat verschuivingen plaatsgevonden, maar dit werd bij ons goed opgevangen door het centrale duo van het derde, Jeffrey en Jeroen.

Zoals al verwacht zakte koploper Kapelle al vroeg in en lieten ons het spel. Een toch wat opvallende tactiek voor een koploper. Gelukkig gingen wij uit van onze eigen kracht en wisten we dat genoeg kwaliteit hebben om er door heen te komen. In de eerste helft kwamen er ook regelmatig doorheen wat de nodige kansen opleverde. De bal wou er simpelweg niet in. Daarnaast stond Kapelle uiteraard defensief sterk en kwamen ze er een stuk of 3 uit door middel van een counter. Dit resulteerde gelukkig niet in doelpunten. We gingen de rust in met 0-0. We stonden dan wel niet achter, maar gingen toch niet helemaal ontspannen de rust in. We hadden simpelweg voor moeten staan. Voor dat nodige doelpunt hadden we nog 45 minuten en we waren er van overtuigd dat de bal er een keer in moest gaan als we geduld bleven houden. We begonnen de tweede helft net zoals de eerste helft en Seroos had weer meer balbezit. De kansen kwamen er weer, de een groter dan de ander, maar het net werd nog steeds niet gevonden. Hierom besloot Peter Gideonse het maar eens van afstand te proberen met een bekeken schot buiten het zestienmetergebied. Helaas heeft de keeper van Kapelle een lengte die meer dan 2 meter bedraagt en kon hem hierdoor met niet al te veel moeite over tikken. Het bleef nog steeds 0-0 en naarmate de tijd verstreek werd Seroos iets onrustiger, omdat we het bevrijdende doelpunt wouden maken. Als het doelpunt dan niet komt, gaat de bekendste voetbalwet gelden: Als je hem zelf niet erin schiet valt de bal er aan de andere kant in. Rond de 85e kwam Kapelle eruit met een snelle counter waardoor ze de score opende, 1-0. Dit was een enorme domper, maar we gaven niet op niet. Dit mocht helaas niet baten en de score bleef haken op 1-0. Duur puntenverlies waardoor Seroos 2 nu 4 punten achter de koploper staat in plaats van zelf koploper te zijn.

Seroos 2 blijft ondanks deze wedstrijd positief en gaan we er alles aan doen om elke wedstrijd te winnen om zo het kampioenschap nog proberen binnen te slepen. Aanstaande zaterdag staat Yerseke op het programma die helaas het eerste slachtoffer zijn. Jordi mag hierover een verslag schrijven.

Foto’s van deze wedstrijd, gemaakt door Kapelle, zijn te vinden op de Facebookpagina van Kapelle.