Op zaterdag 10 oktober speelde Serooskerke 2 de vierde wedstrijd van het seizoen tegen een altijd goed spelend Pelikaan 3. Pelikaan die haar vorige twee wedstrijden wist te winnen, was het nog al bijzondere “Corona” seizoen goed begonnen. Seroos met 6 uit 3 heeft ook een prima start. Dus Seroos had een flinke klus te klaren om de 3 punten uit Zwijndrecht mee pikken.

Adrie, die begon op zijn verjaardag met een donder speech en vervolgens de volgende 11 namen presenteerde. Jens onder de lat, Arjen, Jeffrey, Boyd, Peter F, Lennart, Peter G, Ruud, Melvin, Jordi en Denvy startte in de basis. Bennet, Steven en Jeroen namen plaats in de corona proof omgetoverde dug-out, wat normaal fungeert als tribune. Voor Adrie zou het geweldig zijn als Seroos de 3 punten zou pakken omdat Adrie in zijn hele carrière nog nooit wist te winnen van de Peli’s.

Nadat Hans Francke de twee busjes had ontsmet en iedereen had gecontroleerd op temperatuur en mondkapjes kon het team vertrekken richting het regenachtige Zwijndrecht, waar ongeveer al iets van 30mm regen was gevallen. Onderweg heeft Melvin samen met Peter G. een heerlijk verhaal verteld over de stroopwafel tent op het sportpark die sinds 1932 actief is, opgericht door Mientje Duitelaar. Pelikaan die zijn naam te danken heeft aan het grootste presterende toestel van KLM “pelikaan” die toen der tijd in 1933 de befaamde vlucht maakte naar het voormalig Nederlands Indië, nam toen plaats naast de stroopwafel tent. Mientje betekende in die tijd veel voor de club, haar goed lopende firma zorgde voor ballen, tenues en een keurige grasmat. Later is het bedrijf van Mientje groter geworden en ondertussen naar het industrieterrein De Geer verhuisd. Tot op de dag van vandaag is het stroopwafel kotje nog steeds te bewonderen op sportpark Bakestein. Tot grote teleurstelling van Melvin en Peter was de stroopwafel tent gesloten in verband met de strenge Corona regels op het Pelidome.

Seroos begon goed aan de eerste helft en Pelikaan heeft daar erg veel moeite mee. Ondanks weinig kansen aan beide kanten is het Lennart die met een schitterende bal in de verre hoek Seroos terecht op een 0-1 stand zet. Daarna is het Seroos dat domineert tot aan de rust.

Na rust heeft Pelikaan een optater gehad van de trainer want zij begonnen wat feller aan de 2e helft. Maar vooralsnog had Jens weinig te doen. Ondertussen had onze goalie achter zijn goal in de sloot een stuw heeft open gedraaid om het water door te laten lopen in een andere sloot, want het overstroomde bijna, zoveel water kwam er uit de lucht. Vervolgens was het Jordi met een magnifieke knal die de 0-2 tegen de touwen schoot, en later Peter Francke met een bekeken lob “tjoepje” de 0-3. Jeroen, Steven en Bennet mochten nog aantreden van Adrie, die nog net geen gat in het dak van de tribune sprong van blijdschap. “Dit is toch fantastisch, wauw!!” Want zijn eerste overwinning op de Peli’s was zo goed als binnen.

Pelikaan werd heel de wedstrijd niet echt gevaarlijk en zo kon Seroos gemakkelijk een mooie 0-3 overwinning boeken. Door deze overwinning staat Seroos momenteel op een 3e plaats, 1 punt achter Alblasserdam dat op de eerste plaats staat.