Onder een heerlijk zonnetje betraden de mannen van het 6e het veld. Ondanks de droogte van de zomer, bleek het 2e veld er perfect bij te liggen. Complimenten aan de groundsman van de club. Zelfs supporter Tientje komt zelden een strakker biljartlaken tegen. Alle ingrediënten waren aanwezig om er een heerlijke pot van te maken.

Voorafgaand aan de wedstrijd moest er eerst geapplaudisseerd worden voor de scheids. Kennelijk hadden een paar beleidsmakers van de KNVB de koppen bij elkaar gestoken om te bedenken hoe het scheidsrechterscorps in het zonnetje gezet kon worden. Na 57 proefballonetjes werd uiteindelijk gekozen voor een minuut lang applaus van alle spelers. Geniaal idee!
Gelukkig maakte de scheids al na 10 seconde een eind aan deze nutteloze verheerlijking. Hij had natuurlijk ook wel in de gaten dat er niets van gemeend was.

De wedstrijd ging van start met 11 enthousiaste Seroos spelers en bijna even zoveel mensen op de bank. De nazomerzon blijkt nog veel spelers naar Noordhout te kunnen lokken. Eens kijken of dat op een regenachtige en kille winterdag ook nog het geval is. Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd, maar Hoedekenskerke bleek een uiterst effectief aanvalsduo te hebben, die de blauwhemden met 0-2 lieten rusten.

Na 28 wisselbeurten en 2 drinkpauzes bleek het 6e compleet van slag en kon Hoedekenskerke rustig werken aan een heuse zevenklapper.
Op alle mogelijke manieren ging de bal erin. Zelfs een lange bal vanaf eigen helft stuiterde over een grabbelende Fre heen, tot leedvermaak van de enkele supporter langs de lijn. Aanvoerder Tjeerd riep vertwijfeld naar zijn coach Eelke, terwijl het derde lid van de technische staf nog stond uit te puffen van een zware bevalling thuis. Ingrijpen was helaas te laat en Eelke voelt het zwaard van Damocles al aankomen, nu het bestuur openlijk zijn zorgen heeft geuit over de prestaties van zijn team.

Nadat Ron geblesseerd het veld verliet, moest Koop nog onverwacht op komen draven vanaf de bank. Na enkele dramatische ballen waren de spieren pas laat terug opgewarmd en kon hij de eer redden door een afstandsschot onderkant lat. Meer viel er helaas niet te genieten, dus werd er snel een drankje gehaald om alles zo snel mogelijk te vergeten.