Net als de eerste wedstrijd van het voetbalseizoen werd vandaag toch even de navigatie aangezet voordat er koers gezet werd naar Lewedorp. Dat het een niet al te grote afstand is, dat is alom bekend, maar als je er in je carrière nog nooit gevoetbald hebt dan weet je het ook niet direct te vinden. Nu is Lewedorp niet al te groot en had je waarschijnlijk ook zonder navigatie bij de sportvelden gekomen, maar toch…

De weersomstandigheden waren prima, alleen blijkt dat er in Lewedorp de laatste tijd erg weinig regen is gevallen of dat het veldonderhoud te wensen overlaat, want het was droog en hard. Een aantal tegenstanders zullen vandaag nog wel beurse plekken en of hoofdpijn hebben.

Zowaar vandaag elf basisspelers die bij het 6e op papier staan. Aangezien het 5e niet moest voetballen, schoven Gru, Simon en Robin bij ons aan. Kijkend naar de tegenstander liepen daar een aantal jonge spelers rond. Hier hadden we vorige week een niet al te beste ervaring mee. Dit eindigde uiteindelijk wel in een overwinning voor ons. Desalniettemin belangrijk om vanaf het begin goed georganiseerd te blijven voetballen.

De eerste helft waren we gelijkwaardig aan elkaar. De jonge gasten van Lewedorp waren snel en behendig en zorgden geregeld voor gevaar. Daartegenover konden wij ook de bal goed blijven rondspelen, alleen gebeurde dit vooral tot aan de zestien, waardoor we niet erg grote kansen kregen. Lewedorp kreeg grotere kansen. Fre had nog een hele mooie en spectaculaire redding, maar helaas had hij daarvoor de bal al een keer uit het net mogen halen. Zoals wel vaker zijn we niet altijd zuiver met de bal overspelen en leiden we geregeld balverlies. Dit wordt dan uiteindelijk ook afgestraft. Dat we met 1-0 achterstand gingen rusten was uiteindelijk nog niet zo slecht en bood perspectief voor de 2e helft.

De 2e helft begon zoals de hele eerste was, maar na 10 minuten nam Lewedorp toch meer het initiatief. Binnen 20 minuten breidde ze de voorsprong uit van 1-0 naar 5-0. Het leek wel prijsschieten voor Lewedorp. Bij 3-0 probeerde we nog met 1 op 1 vanachter meer druk naar voren te zetten, maar dit had eerder het tegenovergestelde effect. Gelukkig voor ons bleven we niet op de 0 staan. Gru scoorde uit een vlot lopende aanval de 5-1. Een schrale troost en jammer dat we niet meer van deze aanvallen konden produceren. Bij de meeste aanvallen liepen we vast bij hun 16 of werd er balverlies geleden. Je kan concluderen dat het een terechte overwinning voor Lewedorp was.

Het is aan ons nu de taak om de laatste 4 wedstrijden er nog vol voor te gaan, willen we niet als laatste eindigen. Komende twee weken hebben we rust en daarna gaan we weer volle bak. Theoretisch gezien kunnen we nog 5e eindigen.