Op een koude dinsdagavond speelde Serooskerke 1 de bekerwedstrijd tegen Dongen 2 op het sportpark in Veere. Het was nog even afwachten of de wedstrijd dit keer wel door kon gaan door de slechte weersomstandigheden maar in de middag was er besloten dat het veld goed genoeg was om een wedstrijd op te spelen. (daar waren die avond de meningen over verdeeld)

Serooskerke begon de wedstrijd met deze spelers: Jordi, Lennart, Jeffry, Jasper, Maikel, Beau, Roy, Robbie, Tiemen en Mees. Op de bank zaten: Alex, Jens, Peter G en Jordi.

In het begin van de wedstrijd ging het spel van de ene kant naar de andere en kwamen er een paar kleine kansen voor zowel Serooskerke als Dongen. Na 10 minuten spelen kreeg Seroos meer grip op de wedstrijd en creëerde Dongen bijna niks meer. Seroos wist het goede spel alleen niet te belonen door een doelpunt te maken omdat de eindpass steeds net niet goed genoeg was. Beiden ploegen wisten niet te scoren in de eerste helft dus we gingen met een 0-0 stand de rust in.

Seroos kwam met een goed gevoel de kleedkamer uit en met een gevoel dat we deze wedstrijd zeker niet hoefden te verliezen. Jammer genoeg was de start van de tweede helft niet heel scherp van Seroos waardoor Dongen in de 49e minuut wist te scoren door een uitgespeelde aanval. Dit was een tegenslag voor Seroos, maar ze gaven niet op en bleven aanvallen waardoor er nog een aantal gevaarlijke kansen ontstonden. In de 54e minuut kwam werd Beau gewisseld voor Alex die op het middenveld kwam te spelen. Nadat we ongeveer een uur hadden gespeeld begon Dongen al met het tijdrekken. Een mooi voorbeeld hiervan was dat de rechtsback van Dongen een kwartier na rust het veld al moest verlaten nadat hij 10 minuten op de grond had gelegen met kramp. We zijn ook nog een paar ballen kwijt die de spelers van Dongen het weiland op hebben geschoten om tijd te rekken.

In de 78e minuut werd Mees gewisseld voor Jordi waardoor Maikel kon doorschuiven naar de linksbuiten positie en Jordi op linksback kwam te spelen. In de 84e minuut werd Roy gewisseld voor Peter G die weer terug is van een blessure.

In de extra tijd van de tweede helft kwam Seroos nog een keer met z’n allen naar voren om het nog voor een laatste keer te proberen. De aanval werd opgezet via de linkerflank waardoor de bal uiteindelijk bij Maikel in zijn voeten kwam in de 16 meter van Dongen, hij draaide goed weg bij de verdediger en schoot op goal. De keeper van Dongen, die een hele goede wedstrijd aan het keepen was kon de bal nog net tegenhouden maar tikte de bal zo voor de voeten van Alex die de 1-1 kon binnenschieten.

Door dit late doelpunt moesten er penalty’s genomen worden.

Alex mocht de eerste penalty nemen die hij goed binnenschoot. Hierna mocht Dongen 2 penalty’s nemen waarvan Jordi de tweede penalty heerlijk tegen wist te houden. De tweede penalty nemer van Seroos was Maikel die de bal goed raakte maar de keeper wist de penalty te stoppen. Na Maikel mocht Lennart een penalty nemen die hij keurig binnenschoot. Nu was het weer aan Dongen om 2 penalty’s achter elkaar te nemen. De eerste ging er in en de tweede wist Jordi wederom schitterend tegen te houden. Robbie mocht de vierde penalty nemen voor Seroos, dit vond hij geen probleem want hij schoot de bal lekker binnen. De scheidsrechter maakte nog een klein foutje door meteen af te fluiten waardoor Seroos dacht dat ze al gewonnen hadden. Na een discussie tussen de spelers van Dongen en de scheidsrechter moest Seroos nog een penalty nemen. Sil kon de wedstrijd beslissen door de laatste penalty te scoren en natuurlijk deed hij dit ook in waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd van dit seizoen. Hierdoor won Seroos met 4-2 door penalty’s en zijn ze door naar de volgende ronde in de beker.