Na de nederlaag in de uitwedstrijd tegen Yerseke (3-0) was Seroos sinds lange tijd afgezakt naar de 5eplaats. Dit heeft er voornamelijk mee te maken, dat de ploeg in bijna twee maanden tijd niet twee keer achter elkaar weet te winnen. Voor de wedstrijd tegen Krabbendijke kwam erbij dat Bjorn en Lennart geschorst waren en Jasper verplicht was om een voorstelling van het altijd vriendelijke konijn “Nijntje” te bezoeken. Dit maakte de spoeling wat dunner. Gelukkig maakte Aron na een lange tijd zijn rentree bij de selectie.

Na dagenlang gepuzzel van Gerrit schreef hij uiteindelijk de volgende namen op het bord: Joeri, Jroen, Jefrey, Aex, Pefr, Bo, Rooi, Makei, Robie, Time en Mees. Na deze enigszins verwarrende opstelling maakte Gerrit al pratend zijn opstelling een stuk duidelijker.

Na een wat aftastend begin was het de thuisploeg die in de openingsfase de score opende. Bij Krabbendijke vonden ze het beter om tegen elkaar te schoppen dan tegen de bal, wat mede door Tiemen kwam, en Robbie ging er met de bal vandoor. Hij speelde de bal op het juiste moment naar Mees, die naar binnen kapte en in de korte hoek scoorde: 1-0 na 9 minuten spelen.
Lang kon Seroos niet genieten van de voorsprong. Nadat de bal bleef hangen in en rond de 16 werd de bal door Jeroen tot hoekschop verwerkt. Uit deze hoekschop werd op doel gekopt, maar stond gelukkig Peter op de doellijn om de bal weg te werken. Helaas kwam de bal tegen Jordi zijn hand aan, waarna de spits de bal zo in het goal kon schieten: 1-1 (13eminuut).
Na deze tegenslag pakte Seroos het goed op. Het begon op het enorm hobbelige veld, met gras tot aan de oksels, enigszins verzorgd te voetballen. Ondanks het overwicht was een enorme misser van Krabbendijke nodig om gevaarlijk te worden. Na een voorzet van Peter maaide de verdediger over de bal, waardoor Maikel op de keeper af kon gaan. Doordat hij werd neergehaald door de linksback kregen de blauw witten een penalty, die Oalex feilloos binnenschoot: 2-1 (27eminuut).
Hierna bleef de thuisploeg het overwicht houden. Ruim 5 minuten later betekende dat de 3-1: Na een voorzet van Mees legde Maikel de bal terug de 16 in, waar Roy de bal geweldig raakte en binnen schoot. Het werd zelfs 10 seconden na de aftrap 4-1. Iedereen verklaarde Tiemen voor gek dat hij bleef doorjagen. De keeper dacht hem gemakkelijk uit te kappen, maar kwam hem duur te staan. Onze topschutter pakte de bal af en tikte de bal in de goal! Wat een weelde en een oordovend gejuich op Sportpark “Noordhout”. Na tegen Yerseke welgeteld 0 kansen gecreëerd te hebben, scoort men nu in ruim een half uur vier keer!!
Ondanks dat de ruststand hoger uit had moeten vallen na een grote kansen voor Mees en Robbie, ging men rusten met een 4-1 stand.

In de rust had de thuisploeg de messen geslepen, mede door de altijd scherpe assistent Holmes. Zijn opmerking dat Den Bosch een voorsprong van drie doelpunten in de tweede helft verspeelde, zorgde ervoor dat Seroos dit niet ging laten gebeuren. Binnen de minuut na rust werd de score al uitgebreid. Een geweldig scherp indraaiende vrije trap van Maikel zorgde voor miscommunicatie in de defensie van de uitploeg. Robbie profiteerde hier optimaal van: 5-1.
Hierna brak een enorm slechte fase aan, die niet om aan te gluren was. Jordi kwam hierbij goed weg nadat hij zomaar een bal inleverde bij de aanvoerder van Krabbendijke. Gelukkig schoot hij op de lat.
Aan de andere kant bleef Seroos toch gevaarlijk en kreeg het kansen via Tiemen, Beau en Robbie om de voorsprong uit te breiden. Uiteindelijk viel toch de 6-1 nadat Tiemen de bal na een goede actie in de verre hoek schoot.
Halverwege de tweede helft wisselde de thuisploeg kort achter elkaar. Eerste kwam Peter G voor Beau in het veld en een paar minuten later Aron voor Maikel. Aron kreeg kort na zijn invalbeurt een kans om zijn rentree op te luisteren met een goal. Helaas schoot hij op de keeper.
Vlak voor tijd maakte Krabbendijke uit het niets een goal. De rechtsback werd niet aangevallen en kon vrij een voorzet geven. De bal ging voorbij aan Oalex, waarna de spits Jordi op zijn weg vond. De bal bleef net voor de doellijn liggen en een inlopende middenvelder kon de bal binnen schieten: 6-2. Dit zorgde ervoor dat Seroos nog één keer aanzette. Robbie werd diep gestuurd, waarbij de goed fluitende scheidsrechter de grensrechter van Krabbendijke terecht liet staan, en gaf keurig voor op Mees. Hij behield goed het overzicht en Aron kon van dichtbij binnen schieten: 7-2.

Een geweldige overwinning van de thuisploeg, die door het gelijkspel van Yerseke de 4eplek weer over nam. Met een punt achterstand op NSVV, de nummer 3, en een goede uitgangspositie in de 3eperiode is er voldoende om voor te spelen als het einde van het seizoen nadert. Om serieus voor de nacompetitie mee te strijden, zal de komende weken met de wisselvalligheid afgerekend moeten worden.
Voordat de uitwedstrijd tegen DBGC gespeeld gaat worden, heeft Serooskerke een leuke uitdaging voor de boeg. In de kwartfinale van de districtbeker Zuid 1 neemt de ploeg het op tegen eersteklasser Sliedrecht. Deze ploeg staat 2een kan dus als torenhoge favoriet worden bestempeld voor dit mooie affiche. Om te kunnen stunten heeft men de geweldige steun van de supporters nodig en daarom hopen we aankomende zaterdag weer op jullie te mogen rekenen op het Sportpark De Lockhorst in Sliedrecht. Voor de liefhebbers is er mogelijk nog plek in de bus!

Frans van Pagee was ook aanwezig en maakte een samenvatting van de wedstrijd, deze kun je hieronder bekijken.

KRABBENDIJKE IN ZWAAR VAARWATERIn het middelste gedeelte benoemen we Mees Koreman verkeerd met ‘Meerman’ waarvoor…

Geplaatst door Frans van Pagee op Zondag 24 maart 2019