Nadat de competitie voor ons meer dan een maand stil had gelegen i.v.m. de winterstop, mochten we eindelijk weer aantreden voor de eerste competitie wedstrijd van de tweede seizoenshelft, uit bij ‘s-Heer Arendskerke. Voordat er om half 3 werd afgetrapt, werd er eerst nog een minuut stilte gehouden voor twee overleden vrijwilligers van ‘s-Heer Arendskerke.

De wedstrijd begon wat stroef, maar al vrij snel kregen we een penalty mee. Na met z’n allen goed druk te hebben gezet, speelde een verdediger van Arendskerke de bal terug op de keeper. Deze terugspeelbal was wat aan de zachte kant, waardoor de alerte Aron eerder bij de bal kon komen dan de keeper. De keeper haalde Aron vervolgens neer en de scheidsrechter floot en wees naar de stip. Alex benutte vervolgens de strafschop en zo kwamen we op 0-1 voorsprong. Dit was ook de ruststand.

Na de rust verdubbelden we onze voorsprong. Dennis kreeg aan de rechterkant van het veld, net buiten de zestien, een hoge bal aangespeeld. Hij gaf deze vervolgens laag voor op de inlopende Tiemen. Die leek hem voor het inschieten te hebben, maar hij schoot over de bal heen. Gelukkig gleed de verdediger die Tiemen volgde de bal met een sliding zijn eigen goal in. 0-2.

Niet lang daarna kregen we de kans om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Wederom versierde Aron een penalty en opnieuw mocht Alex vanaf 11 meter aanleggen. Dit keer koos de keeper echter de goede hoek, waardoor het alsnog enigszins spannend bleef.

In het restant van de wedstrijd kreeg ‘s-Heer Arendskerke nog wel één goede kans, maar Jordi stond goed opgesteld. Verder kregen ze nog een paar mogelijkheden uit dode spelmomenten, maar deze waren verder niet heel gevaarlijk. Wij kregen nog wel een grote kans op 0-3 via een kopbal van Aron die op de paal belandde.

Het bleef uiteindelijk bij 0-2 en dus gingen de 3 punten weer mee naar Seroos. Deze overwinning betekende ook dat we nu aan kop gaan in de strijd om de tweede periode.

Aanstaande zaterdag 1 februari staat om 14:30, op Sportpark Noordhout, de topper tegen Oostkapelle op het programma.