Een klinkende overwinning tegen Zaamslag zorgde vorige week voor blijde gezichten op onze vereniging. Er wachtte een mooi onthaal bij terugkomst op Sportpark Noordhout. Daarna werd het feestje door de meesten voortgezet in de Zeelandhallen. Hoogtepunt van de avond was toch wel de draaimolen. Tygo is er zes keer in geweest. Alex besloot de avond zelfs af te sluiten met een mooie salto.

Na alle euforie is het dan toch zaak om met beide benen op de grond te blijven staan en geen gas terug te nemen. Tegenstander van vandaag is SV Nieuwdorp. Een stugge ploeg met veel ervaring in de ploeg. Vooraf was er lof voor de poortbrief waarin de tegenstander uitvoerig besproken werd. Cees verwees hier dan ook naar in de bespreking, maar niet voordat Dees, de Pupil van de Week, zijn praatje had gehouden. Hij had zelf een enerverende wedstrijd gespeeld die in 7-7 was geëindigd. Zijn voorspelling voor ons was iets minder spannend: 3-1.

Om half drie werd er afgetrapt onder keurige omstandigheden. De openingsfase was erg slordig en er werden nauwelijks kansen gecreëerd. Na een minuut of 20 kwamen we voor het eerst dit seizoen op achterstand. Een lange bal naar voren belandde achter de verdediging en de aanvaller van Nieuwdorp was niet meer in te halen: 0-1 op het scorebord. Voor ons bleek dit een teken om met een andere insteek te gaan voetballen, want na enkele minuten schoot Ruben alweer de gelijkmaker binnen vanaf buiten de zestien. Zijn derde in drie opeenvolgende wedstrijden. Niet veel later volgde ook de 2-1: een steekbal van Kaj werd door Aron door de benen van de keeper binnengeschoten. Tot slot werd het ook nog 3-1 voor rust. Een korte corner via Sil en Kaj kon worden binnengekopt door Aron. Een lekkere tussenstand na een slecht begin.

Helaas werd de score in de tweede helft niet verder uitgebouwd. Nieuwdorp kreeg nog een kansje via een afgeslagen hoekschop en Serooskerke speelde het met de gegeven ruimte niet goed uit. Lars viel nog in voor Bjorn. Beide aanvoerders (boezemvrienden na hun gezamenlijke tijd bij Goes) probeerden de wedstrijd te laten opleven door elkaar schwalbes aan te praten, maar ook na deze ophef werd er niet goed meer gevoetbald. Daardoor eindigde de wedstrijd met een 3-1 stand (prima voorspelling, Dees!).

Wederom drie punten. Nog twee hordes tot de winterstop: volgende week spelen we in Vlissingen tegen GPC. De week daarna sluiten we het kalenderjaar af tegen De Noormannen. We hopen jullie weer allemaal te zien bij de laatste twee wedstrijden van 2022.