Voordat de wedstrijd begon mocht de pupil van deze dag de eerste aftrap nemen en Tom van der Stoep deed dit met verve en schoot de bal netjes (via de keeper) in het doel.

Helaas hebben we nog steeds te maken met langdurige blessures waardoor Gerrit de keuze had gemaakt om dezelfde 11 spelers het veld in te sturen als de week ervoor.

Om iets over half 3 fluit de heer Düzdüsen voor de aftrap van de wedstrijd. Op een koud en nat sportpark Noordhout blijkt het lastig voor beide ploegen om goed voetbal op de mat neer te leggen. Toch resulteerde dit in de eerste 10 minuten voor wat kansjes. Eerst was Seroos aan de beurt met een rolletje van net buiten de ’16’ van Bjorn en kort daarna een schot dat over gaat van NSVV door Mitchel Louwerens. In de 14e minuut kreeg NSVV een corner die in eerste instantie werd weggekopt. De bal werd opgepikt door de nr 10, Richard Bras, en kon gemakkelijk wegdraaien en schoot van randje 16 tegendraads in de hoek, 0-1. Seroos was hiervan even van de slag en dit resulteerde in veel balverlies en er werden weinig “2e ballen” gewonnen. NSVV bleef 1e helft vooral gevaarlijk met de 2 spitsen Mitchel Louwerens en Lorenzo Pengel in de counter. Na een mindere fase van Seroos na de tegengoal, zette het aan het einde van de 1e helft meer druk op de verdediging van NSVV. Dit resulteerde in een schot voor Tiemen die gemakkelijk gepakt kon worden door de keeper. Vlak voor de thee kreeg Maikel 2 vrije trappen vanaf rechts, de eerste werd aangeraakt door een verdediger maar de scheids zag hier geen corner in. Dit leverde op veel commentaar aan het adres van de leidsman die in de ogen van beide ploegen een aantal vreemde beslissingen nam. De tweede vrije trap kon weggekopt worden door de verdediging. Kort hierna floot de scheidsrechter voor de rust.

In de rust werd door verschillende spelers gezegd dat de scheidsrechter met rust gelaten moest worden die geen goede wedstrijd floot, maar we moesten het nou eenmaal nog 45 min met hem doen. Na een warme bak thee en wat tactische aanwijzingen van de trainer(s) en spelers klopte mochten we beginnen aan de 2e helft.

Seroos kwam de eerste 10 minuten na de rust sterk uit de kleedkamer en dit resulteerde in 2 kansen voor Oalex, een grote kans voor Beau en een afstandschot van Maikel. De eerste kans van Oalex kon gemakkelijk gepakt worden door de keeper en de tweede schoot hij over. Via een ingooi ver op de helft van NSVV kreeg Beau de bal teruggelegd op randje 16, maar helaas schoot hij deze vlak naast.

Met nog ongeveer 25 min op de klok kwam er een voorzet die Robbie probeerde in te koppen, helaas kwamen de koppen van Robbie en een verdediger van NSVV tegen elkaar waardoor Robbie door duizeligheid gewisseld moest worden. Roy kwam er in om Robbie te vervangen. Helaas kon Seroos niet haar stempel drukken op de wedstrijd en het NSVV lastig maken. 10 minuten voor het einde probeerde Seroos wat te forceren door Jorden voorin te plaatsen. Jordi van Schaik werd ingebracht voor de moegestreden Beau. De backs gingen wat hoger spelen. Op enkele corners na lukte het Seroos niet om echt gevaarlijk te worden en kansen te creëren.  NSVV bleef loeren op een goal om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Door een snelle counter over links werd uiteindelijk de vrijstaande Lorenzo Pengel gevonden en deze kon in de 88e minuut de 0-2 binnen tikken.

De wedstrijd was gespeeld  en na het fluitsignaal dropen spelers en staf van het natte veld af de kleedkamer in.

We bleken niet bij machten om het NSVV echt moeilijk te maken en creëerden te weinig kansen. Volgende week zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden als we de derby spelen in en tegen Erremuu. We hopen u en jullie daar weer in volle getale te zien om ons aan te moedigen. Tot dan!