Na de 0-2 nederlaag in de topper tegen NSVV van vorige week stond zaterdag de uitwedstrijd in Arnemuiden op het programma. Ook al verkeerd Arnemuiden niet in hun beste doen, heeft Seroos het altijd lastig in dit soort wedstrijden. Zo werd er vorig seizoen op het kunstgras nog met 2-0 verloren. Maar dit seizoen draait het beter bij Seroos en bij winst kan het zich in de top 5 nestelen bij het ingaan van de winterstop. Nadat Jordi, gehuld in kerstboompakje volgens de omroeper van Arnemuiden, de pupil van de week zijn moment had laten pakken werd er aan de wedstrijd begonnen met nagenoeg dezelfde 11 namen als vorige week. Alleen Roy speelde in plaats van Robbie aan de rechterkant. Op de bank namen Robbie, Jeroen en Bert plaats.

Het waaide erg hard en de toss had bepaald dat Seroos de wedstrijd met tegenwind zou gaan beginnen. Er werd afgetrapt en het zoeken naar de eerste kansen kon beginnen. Dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan, want ook al had Seroos wel wat meer controle dan Arnemuiden over de wedstrijd, tot kansen leidde dit niet direct. Arnemuiden creëerde ook niet heel erg veel en zo werd de strijd in het eerste kwartier vooral op het middenveld uitgevochten. Uiteindelijk was het toch Arnemuiden wat de eerste kansjes kreeg. De scheidsrechter die geen bijzonder sterke pot floot, kende een aantal vrije trappen toe aan Arnemuiden. Roy had zelfs een gele kaart ontvangen voor een lichte overtreding. Uit deze vrije trappen konden ze af en toe gevaarlijk worden, maar echte doelpogingen leverde dit ook niet op. Ditzelfde was het geval aan de overkant van het veld. Een aantal veelbelovende aanvallen leverde op zijn hoogst een ongevaarlijk schot op. Hiermee moesten beide ploegen het doen en met de brilstand nog op het scorebord (wat het niet deed) gingen ze aan de thee.

Na de rust veranderde het speelbeeld niet echt. Enige verandering was dat Seroos nu de ploeg was met de harde wind in de rug en Arnemuiden met de tegenwind om moest zien te gaan. Arnemuiden kreeg in het eerste kwartier van de tweede helft een goede kopkans, maar deze werd ruim naast gekopt. Na een klein uur spelen raakte Bjorn geblesseerd en kwam Robbie voor hem in de plaats, die aan de rechterkant ging spelen en Roy nam de positie van Bjorn over. Op een discutabele beslissing van de scheids na gebeurde er verder eigenlijk weinig in de tweede helft, tot de 72e minuut aanbrak waarin er een harde overtreding door Thijs Roovers werd gemaakt op Jorden. Dit resulteerde in een directe rode kaart waardoor Seroos opeens met een man meer op het veld kwam te staan, wat in de meeste gevallen dan een voordeel betekend. In dit geval niet, want twee minuten later kreeg Arnemuiden te veel ruimte om een aanval op te zetten vanuit het middenveld. De bal werd naar de zijkant gespeeld en via een lage voorzet kon Ronaldo Meijer de bal binnenschieten. 1-0 voor Arnemuiden. Dit was een tegenslag voor Seroos, maar met een man meer en nog een dik kwartier op de klok kon er nog van alles gebeuren. Aan het spelbeeld zou in ieder geval weinig meer veranderen. Arnemuiden ging in de verdediging en Seroos moest er doorheen proberen te komen.

Na 78 minuten kwam Bert in het veld voor Beau, die naast Alex in de spits ging spelen. Hoe Seroos het ook probeerde, tot echt grote kansen kwam het niet. Met nog 5 minuten officiële speeltijd te spelen werd ook Jorden naar voren gestuurd. Jeroen voor Sil in de ploeg gekomen en die ging achterin op de plek van Jorden spelen. Langs de zijkanten werd geprobeerd de bal in de 16 van Arnemuiden voor te geven en in de 88e minuut lukte dit. Een voorzet van Lennart belande uiteindelijk voor de voeten van Robbie die vanaf een meter of 11 de bal hard binnenschoot, 1-1! Nu kwam af en toe ook Arnemuiden weer wat van de eigen helft en omdat Seroos aanvallend bleef spelen ontstond er veel ruimte op het veld. Na weer een gevaarlijke voorzet kwam de bal weer bij Robbie voor zijn voeten, die de 1-2 op zijn schoen had maar dit keer de keeper zijn schot zag keren. In de blessuretijd schoot Jordi de bal nog een keer naar voren. Door de harde wind ontving Robbie hem ongeveer op de achterlijn, kapte terug en gaf de bal voor op Alex die helemaal vrij stond in de 16. Alex schampte te bal met zijn hoofd en deze belandde in de verre hoek, 1-2! De laatste minuut werd door Seroos uitgevoetbald en wat uit leek te draaien op een treurige middag voor Seroos bleek uiteindelijk een zwaarbevochten overwinning te worden.

Seroos stijgt een plekje op de ranglijst en houdt samen met Oostkapelle, NSVV en Yerseke zicht op koploper Terneuzense Boys, die gelijkspeelden tegen Nieuwdorp. Volgende week wordt de laatste competitie wedstrijd van de eerste seizoenshelft gespeeld op sportpark Noordhout tegen DBGC. We hopen u dan weer te zien om ons aan te moedigen en de eerste seizoenshelft met een succes af te sluiten!

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Arnemuiden, zijn hier te bekijken.

Let er op: Deze wedstrijd zal om 14.15 starten in plaats van 14.30.