Nadat er vorige week een keurige overwinning op GLZ Delfshaven was geboekt, stond zaterdag 8 september de wedstrijd tegen Kethel Spaland op het programma. Het vertrouwen na de laatste wedstrijd was dus groot. De voorbereiding op de wedstrijd begon deze keer niet op zaterdag, maar op vrijdagavond. Jonathan Pleijte vond dat het tijd werd om te gaan trouwen, waardoor de selectie het prachtige feest van deze gebeurtenis mocht bijwonen. Ondanks dat het een gezellige avond was, waren er weinig kleine oogjes te bespeuren.

Met een fitte groep startte Gerrit in de volgende formatie: Jordi; Jorden, Jeffry ©, Jasper, Peter F; Beau, Bjorn, Sil; Tiemen, Oalex en Aron. De opdracht was niet anders dan vorige week; de tegenstander op het juiste moment opvangen en het van daaruit vastzetten.

De beginfase van Serooskerke was slordig, waardoor er over en weer veel fouten werden gemaakt. Na 10 minuten begon Serooskerke de wedstrijd te controleren en werd het steeds gevaarlijker. Dit resulteerde in de 25e minuut in een kans voor Aron. Hij kon in een uiterste krachtinspanning de bal raken, maar het leer werd helaas gestopt door de doelman van Kethel Spaland. Niet veel later draaide Sil een corner op fraaie wijze richting het doel. Jorden kwam naar de eerste paal lopen en knikte de bal net voorlangs het doel.

In de rust besefte Serooskerke dat de drie punten op sportpark Noordhout moesten blijven. Kethel Spaland kon echter niet veel meer dan de lange bal spelen op de rappe aanvallers. In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Serooskerke was op jacht naar een doelpunt en kreeg een kansen via Bjorn en Oalex die op de paal schoot. Helaas heerst er in het voetbal een oude wet, die inhoudt dat wanneer je zelf niet scoort de andere ploeg dat wel doet. Kethel Spaland wist snel uit te breken en de linksbuiten schoot de bal met enig fortuin in de rechterhoek. Hierna bleef Serooskerke aandringen en kreeg het nog een niet te missen kans voor Sil. Helaas plaatste hij de bal hoog over het doel. Tot overmaat van ramp kreeg Oalex ook nog een (onterechte?) rode kaart, waardoor het 0-1 voor de bezoekers bleef.

De wedstrijd heeft ondanks het verlies toch voor vertrouwen gezorgd, want met vlagen werd er goed voetbal op de mat gelegd. Volgende week staat de laatste wedstrijd in de poulefase van de beker op het programma tegen Excelsior ’20. Ook dan hopen we weer op de fanatieke steun van de supporters!

Via de deze link bekijkt u de foto’s die deze wedstrijd zijn gemaakt.