SEROOSKERKE – Seroos 2 was tegen De Meeuwen 2 de betere ploeg, maar stond na afloop toch met lege handen. Een schitterend doelpunt in de eerste helft zorgde uiteindelijk voor een 0-1 nederlaag.

Trainer van Seroos 2 Lieven van Belzen moest noodgewongen verstek laten gaan. Assistent-trainer Henk Wondergem en leider Hans Francke waren daarom eindverantwoordelijk tijdens deze wedstrijd. Henk Wondergem na afloop: “We hadden na de nederlaag van vorige week (0-5, red) besloten een iets andere speelwijze te hanteren. En dat ging prima in de eerste helft waarin we genoeg kansen creeerden maar verzuimden op voorsprong te komen. Vervolgens kreeg in de eerste helft De Meeuwen één mogelijkheid en scoorden zij direct. In de tweede helft in misschien wel de beste helft van het seizoen werd De Meeuwen ver teruggedrongen en was het Seroos dat het spel dicteerde en op zoek was naar de gelijkmaker. Helaas voor ons viel deze niet maar met de getoonde strijd ten opzichte van de laatste weken is het een kwestie van tijd voor een overwinning”.

Onder leiding van het interim tweetal waren er zoals gezegd volop kansen voor de voorhoede van Seroos. Een doelpunt scoren lukte echter niet. Na een half uur te hebben gespeeld was daar de eerste serieuze mogelijkheid voor De Meeuwen, een voorzet werd weggeboktst door keeper Jens van den Broeke maar belandde net iets buiten de 16 meter voor de voeten van een ingelopen Meeuwen middenvelder. Deze bedacht zich geen moment en schoot de bal met zijn linkervoet op prachtige wijze binnenkant paal tegen het net.

Ook in de tweede helft ging het kansenfestival door, maar lukte het niet te scoren aangezien ook de Meeuwen doelman goed speelde. De doelman had een drukke middag en ranselde zelf of met hulp van een verdediger alle ballen uit zijn doel. De Meeuwen noteerde hier welgeteld één kans tegenover, een voorzet werd door hun spits op de lat gekopt.

Vice-aanvoerder Steven Aarnoutse baalde flink van de nederlaag, zo liet hij na afloop weten in de kantine. “Ik ben er ziek van. Maar we moeten de knop zo snel mogelijk omzetten en de positieve dingen meenemen naar de volgende wedstrijd”, vertelt de 24-jarige middenvelder.

“We hebben heel veel kansen weten te creëren, maar we vergaten te scoren. Dat is heel zuur. De tweede helft gaven we nauwelijks wat weg maar weten we zelf niet te scoren. Dat werd ons uiteindelijk, onterecht, fataal”, aldus Aarnoutse.

Een fotoverslag van de wedstrijd gemaakt door Kenneth den Hollander is hier te vinden.