Na de uitschakeling in de beker en wisselende resultaten in de voorbereiding stond zaterdag 24 september de uitwedstrijd tegen Bevelanders op het programma. Op het gezellige complex en onder toeziend oog van veel supporters kon eindelijk de competitie beginnen. Dat is toch waar het uiteindelijk om draait en waar we allemaal naar toeleven.

Serooskerke start de wedstrijd goed en is vanaf minuut één scherp. We winnen veel duels en er is beweging in de ploeg. Er wordt goed gevoetbald op het kunstgras en Serooskerke beloond zichzelf in de 9e minuut. Een steekbal van Kaj komt bij Sil terecht, die probeert naar binnen te komen en via de kluts komt de bal bij Aron terecht. Deze schiet simpel binnen, 0-1. Bevelanders komt er op dat moment niet aan te pas en na een goede onderschepping op het middenveld krijgt Aron niet veel later de bal op 20 meter van de goal. Draait open en schiet schitterend raak met links, 0-2. Een heerlijk begin van de wedstrijd voor Serooskerke tegen een wat tam en voorzichtig Bevelanders. Hierna zien we controle voor Serooskerke en probeert Bevelanders terug te komen in de wedstrijd. De aanvoerder krijgt een gele kaart voor een domme en vervelende overtreding, wat voortvloeit uit frustratie. Alex is nog dichtbij de 0-3, maar zijn punter komt helaas op de paal. Einde van de eerste helft wordt slordig van Serooskerke zijde en komt Bevelanders meer op de helft van Serooskerke, wat leidt tot een gevaarlijk moment met een strakke voorzet voor de goal langs. Deze wordt echter gemist door alles en iedereen. Zo gaan we rusten met en comfortabele voorsprong van 0-2.

De tweede helft start wat slordig wat tot een serieuze kans voor Bevelanders leidt, deze wordt goed gekeerd door Jordi. Serooskerke krijgt daarna weer de controle en wat kansen om de 0-3 te maken. Na een goede corner schiet Sil goed op goal, het lijkt een duidelijke handsbal en penalty. De scheidsrechter laat gaan en uit de counter schiet Bevelanders net naast. Niet veel later krijgt Sil een gele kaart voor een nuttige overtreding. Uit de vrije trap nog een gevaarlijk moment voor Bevelanders, maar Jordi blijkt niet te passeren vandaag. Serooskerke pakt de wedstrijd hierna weer op en het is wachten op de 0-3. Die valt uiteindelijke in de 70e minuut na een goede kopbal van Ruben. Bevelanders raakt uiteindelijk nog de lat en ook Serooskerke met nog een aantal mogelijkheden, maar gescoord wordt er niet meer. Eindstand 0-3.

Een uitstekende start van de competitie met 3 punten en geen tegendoelpunt. Ook het spelbeeld was prima en moet vertrouwen geven voor aankomende wedstrijden. Als we elke week zo kunnen starten en met deze energie kunnen spelen, kan dat leiden tot een interessante competitie! Aankomende zaterdag de eerste thuiswedstrijd. Op sportpark Noordhout wordt om 14.30 afgetrapt tegen Patrijzen. Robbie Sturm zal verslag uitbrengen van deze wedstrijd. Tot zaterdag!