Na een vrij carnavalsweekend was het afgelopen zaterdag tijd voor de derde thuiswedstrijd van 2019. Tevens de eerste wedstrijd van de derde periode. De tegenstander was MZC’11, destijds de ploeg die ons het eerste verlies van het seizoen bezorgde. Tijd voor revanche!

De ziekenboeg begint steeds leger te raken, alleen Jorden en Aron ontbreken nog. Dit zorgde ervoor dat Peter op zijn oude vertrouwde plek terugkeerde en Maikel zich in de aanval mocht bemoeien. Jacco, Jurre, Jeroen en Robbie namen plaats op de bank.

Ook vandaag zou de wind een rol gaan spelen op het inmiddels kale veld 1. Desalniettemin was de start van onze kant goed. Er werd vooruit gevoetbald en de duels werden gewonnen. Dit resulteerde al na elf minuten in een voorsprong. Tiemen gaf de bal mee aan Alex die vervolgens beheerst afrondde. Hierna raakt de wedstrijd wat meer in evenwicht. MZC’11 kreeg hier en daar een kansje, waaronder een schot op de lat. Gelukkig voor Seroos was de ruststand 1-0.

Na rust had de uitploeg ietwat windvoordeel. Hierdoor drong de ploeg uit Zierikzee steeds meer aan, maar dit leidde niet tot hele grote kansen. Seroos kwam er op de counter af en toe gevaarlijk uit. De grootste kans was uiteindelijk voor Tiemen, die na een voorzet de bal niet tot een doelpunt kon verwerken. In de tegenaanval leidde een lange bal op de spits tot de gelijkmaker, 1-1. Enkele momenten later werd er door Seroos van balverlies geprofiteerd en werd Alex de diepte ingestuurd. Hij werd net voor het zestienmetergebied onderuit getrokken. Geen penalty dus, maar wel een rode kaart voor de tegenstander en een vrije trap op een mooie plek. Maikel wist hier wel raad mee en plaatste de bal het doel in!

Zo werd de wedstrijd binnen een paar minuten beslist. Uiteindelijk ontstonden de grootste kansen nog in de laatste vijf minuten, maar Seroos trof geen doel meer en zo was 2-1 de eindstand. Een goed begin van maart, waarin we nog twee competitiewedstrijden en de kwartfinale van de districtsbeker spelen.

De overwinning werd gevierd bij Beachclub Lekker met spelers en staf, waarvoor dank! Nu gaat de focus op Yerseke uit: op papier de best presterende ploeg op eigen veld. We zien onze supports graag ook daar langs de lijn!