Na de stopzetting van de competitie in maart, begon het eindelijk weer. We zijn de bekerronde net niet doorgekomen, maar konden er toch positief op terugkijken. Dus gingen we met vertrouwen de uitwedstrijd tegen SSV’65 tegemoet.

We startten de wedstrijd met dezelfde 11 namen als de afgelopen wedstrijden. De wedstrijd begon dramatisch toen Denvy in de 2e minuut de rode kaart kreeg. Hij kreeg de bal heel ongelukkig op de arm, nadat een corner slecht verwerkt werd aan Serooskerke zijde. Dit betekende dat SSV ook nog een penalty kreeg en deze werd ook verzilverd: 1-0. Het werd daarna een erg moeizame wedstrijd waar Serooskerke eigenlijk geen moment meer echt meegedaan heeft. Na matig verdedigen viel in de 24e minuut de 2-0 uit een vrije trap vanaf de zijkant. Even kwam er een opleving met een aantal kansen, maar de goal viel niet. Na een enorme blunder in de achterste linie viel voor rust ook nog de 3-0.

Na rust probeerde Serooskerke het nog wel, maar de kansen die er kwamen werden gemist en zo werd het een kansloze middag. SSV geloofde het ook wel en kreeg na rust misschien nog 1 a 2 kansen. Eindstand 3-0.

Kortom een erg teleurstellend begin van de competitie. Iedereen had er meer van verwacht. Met 10 tegen 11 hoef je niet kansloos te zijn. Echter ontbrak de echte scherpte en felheid die er in de bekercampagne wel was. Als je dan ook de kansen die je krijgt niet maakt, dan houdt het op.

Hoe het kan dat we de scherpte en felheid van de vorige wedstrijd niet hadden is moeilijk te zeggen. Iedereen wilde echt wel, maar het echte geloof was er niet. Het is aan ons om deze week hard te trainen, in de spiegel te kijken, positief te blijven en aankomende wedstrijd tegen Axel onszelf te revancheren.