De laatste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen Den Bommel werd zaterdag afgewerkt op een zonnig en warm Sportpark Noordhout. Voor beide ploegen stond er nog veel op het spel. Voor Serooskerke in het bijzonder, want bij een slecht resultaat had nacompetitie nog een mogelijkheid geweest en bij winst was er nog kans op een periodetitel. Den Bommel wist dat het eigenlijk moest winnen om nacompetitie te ontlopen. Zo beloofde het in ieder geval nog een spannende wedstrijd te worden op de laatste speeldag. Iets wat ook wel eens anders is geweest.

We startten in een iets gewijzigde opstelling. Peter F z’n knie is inmiddels zo naar de gruzelementen dat hij op de bank begon. Hij werd vervangen door Jasper en Tiemen verving Robbie, waar het veel te warm voor was.

Het begin van de wedstrijd was voor Serooskerke. Den Bommel liet Serooskerke opbouwen en wachtte rustig af, wat we van deze ploeg gewend zijn. Al na 5 minuten claimde Serooskerke een strafschop nadat Derk werd gevloerd door de keeper. Die totaal geen bal raakte, waarom deze strafschop niet gegeven werd is mij nog steeds een raadsel. Bij de eerste de beste corner was het echter Den Bommel die uit een rebound knap scoorde. Het spelbeeld veranderde niet, Serooskerke die mocht opbouwen en dat werd bij vlagen ook goed gedaan. Zo werden de spitsen regelmatig bereikt en waren er wat spelden prikken te noteren. Tot in de 20e minuut Derk prima de 1-1 binnenschoot. Na een mooie aanval over meerdere schijven kreeg Derk de bal van Berko aangespeeld in de 16 meter, hij draaide goed open en schoot beheerst binnen. 5 minuten later was het direct weer raak na een goede lage vrije trap van Maikel. Serooskerke bleef hierna de overhand houden en kreeg kansen op meer, maar die gingen er helaas niet in. Ruststand 2-1.

Na rust begon Den Bommel een stuk feller en kwam het na 3 minuten al op gelijke hoogte. Slecht verdedigend werk aan de linkerkant van Serooskerke leidde de 2-2 in. Na een lage voorzet kon er bij de 2e paal simpel binnengeschoten worden. Hierna gooide Den Bommel alles op de aanval en zocht het naar de benodigde 3 punten. Den Bommel werd ook sterker en Serooskerke had moeite om van de eigen goal af te komen. Grote kansen volgden er gelukkig niet, alleen een schot op de paal 5 minuten voor tijd. Eindstand 2-2, waardoor Serooskerke sowieso veilig was en geen periode had. Doordat Terneuzense Boys won is Den Bommel veroordeeld tot het spelen van nacompetitie.

Serooskerke sluit de competitie af op een 8e plaats met 33 punten, een doelsaldo van +5 (45-40) en met 7 overwinningen, 12 gelijke spelen en 7 nederlagen. Het was een bijzonder en lastig seizoen, vooral door de vele gelijke spelen. Veel wedstrijden die we net niet over de streep konden trekken, waardoor we de hele competitie niet van de onderste regionen afscheid konden nemen. Dit is werk voor volgend seizoen en daar gaan we met z’n allen weer hard voor werken.

Dan wil ik bij deze namens de selectie en staf alle supporters bedanken. Het doet altijd goed als er zoveel mensen bij zowel thuis- als uitwedstrijden komen kijken. We hopen volgend jaar ook weer op jullie support en steun te kunnen rekenen.