Een week voordat de competitie officieel weer hervat wordt, werd er afgelopen zaterdag al een inhaalwedstrijd tegen Walcheren gespeeld door Serooskerke 1. De laatste competitiewedstrijd dateert van 20 november en daarom werd er ter voorbereiding geoefend tegen De Noormannen (1-4 winst) en De Meeuwen (1-1). Onder een mooie blauwe hemel werd er om 15:00 uur afgetrapt tegen SV Walcheren. Onder andere Robbert Luijk en Peter Gideonse krijgen een kans in de basis.

De start van de wedstrijd was best goed vanaf Serooskerke kant. Walcheren wist de vrije man niet te vinden en dat lukte de uitploeg iets beter. Aan de rechterkant werkte de tandem Robbie – Peter zodanig goed dat er veel combinaties tot aan het zestienmetergebied uit voortkwamen. Tot echte grote kansen leidde dit nog niet. Aan de andere kant werd de rechtsback van Walcheren wel een keer gevaarlijk door vrij de zestien in te kunnen lopen. Keeper Jordi stond gelukkig zodanig in de weg dat het bij een rollertje richting goal bleef. Ook een vrije trap belandde via de vuisten van Jordi net naast de paal. Een gelijk opgaand spelbeeld bleef tot de laatste fase van de eerste helft. Daarin kreeg Walcheren iets de overhand. Dit leidde niet tot grote kansen, waardoor de ruststand op 0-0 kwam te staan.

In de rust geen wijzigingen aan de kant van de uitploeg. Walcheren kwam goed uit de kleedkamer, want na enkele minuten werkte Jeffry een bal van de doellijn. Verder kwam de thuisploeg iets hoger te spelen, waardoor er veel ruimte voor ons achter de verdediging kwam te liggen. Guido en Robbert werden vaak in buitenspelpositie aangespeeld, maar ook enkele uitbraken zorgden direct voor gevaar. Eerst was het Guido die net naast mikte. Daarna was het Sil die om de keeper heen dribbelde, maar geen medespeler bereikte met zijn voorzet. Uiteindelijk was er dan toch wel de verdiende voorsprong. Een geweldige pass van Kaj over de verdediging op Robbert, die op instinct de bal naast de uitgekomen keeper tikt. Scoren bij je basisdebuut voor Serooskerke 1, dat belooft wat!

Na de openingstreffer lijkt Walcheren wakker te schudden en de druk wordt opgevoerd. Jordi staat uitstekend te keepen en red een paar keer goed. Toch valt de 1-1 na ruim een uur spelen. Een bal beland ongelukkig bij de rechtsbuiten van Walcheren, die daarna wel schitterend afrondt met een stift. Ook na de 1-1 volgen er kansen aan beide kanten. Uiteindelijk krijgen we in de laatste minuten het deksel op de neus. Een vrije trap schiet van de zijkant schiet rechtdoor en hoeft alleen nog te worden verlengd door een Walcheren speler. 2-1 is ook de eindstand.

Een grote domper om hier zonder resultaat te staan. Volgende week kunnen we ons revancheren als MZC’11 op bezoek komt. Het deed ons goed om na zo’n lange tijd weer veel supporters te zien afgelopen weekend. Hopelijk zien we elkaar weer op Sportpark Noordhout aanstaande zaterdag om 14:30 uur. Sil Riemens zal na afloop verslag van deze wedstrijd uitbrengen.