16 februari stond de wedstrijd tegen en in Nieuwdorp op het programma. Nieuwdorp kent een moeilijk seizoen en is momenteel hekkensluiter. Gezien onze wedstrijd van vorige week tegen Axel (0-2 verlies) zegt dit niets. We waren nog steeds niet compleet door een aantal blessures, reizen en nu kwam daar zaterdagmorgen om 10 uur nog een nieuw geval bij. Huize Wilderom, te Serooskerke werd onder quarantaine geplaatst. Het huis werd hermetisch afgesloten en er kwam een medisch team ter plaatse. Er werd gevreesd voor een nieuw soort besmettelijk griepvirus. Rond 17 uur bleek het allemaal loos alarm en wat bleek Jasper had teveel speciaal bier gedronken vrijdagavond. Daardoor kon Jasper niet op tijd zijn en nam Jeroen zijn plaats over centraal in de verdediging. We startten we met de volgende 11 namen. Jordi, Lennart, Jeffry, Jeroen, Maikel, Beau, Roy, Tiemen, Robbie, Alex en Mees.

Serooskerke kreeg de 1e helft het initiatief van Nieuwdorp. 9 man rond de 16 meter en 2 man van voren voor Nieuwdorp. Verder hanteerde het vooral de lange bal naar van Iersel en hoopte het op spelhervattingen. Wat resulteerde in heel veel balbezit voor Serooskerke, wat daar te weinig mee deed. Er werd te snel naar de beslissende bal gezocht ipv rustig door te voetballen en wachten op het juiste moment. Er waren wel wat gevaarlijke momenten zoals een van richting veranderde voorzet van Robbie en wat halve kansen. Uiteindelijk viel de 0-1 uit een afgeslagen aanval. Alex kreeg de bal en lepelde deze goed bij de 2e paal waar Robbie in kon koppen. U hoort het goed koppen! Robbie die de afgelopen weken 23 keer met een kopbal geprobeerd heeft te scoren, had het eindelijk voor elkaar. Na weken lang oefenen op de kopgalg is het resultaat daar. Alhoewel ik nog steeds betwijfel of dit door kan voor een kopbal, maar ach 0-1. Serooskerke ging hierna wat beter voetballen en speelde de bal beter rond. Dit resulteerde in wat mogelijkheden, maar het bleef de 1e helft bij 0-1.

De 2e helft een iets ander beeld. Serooskerke aan de bal, maar Nieuwdorp met 3 man van voren en iets meer van eigen 16 meter af. Het was voor Serooskerke moeilijker voetballen, maar kreeg echter wel grote kansen. In 10 min na rust kreeg het 3 grote kansen, maar werden allen niet benut. Waar Nieuwdorp begon te geloven in de gelijkmaker, viel de 0-2 alsnog. Alex en Mees gingen samen op de keeper af. Alex legde de bal goed af en Mees schoot de 0-2 binnen. Een verdediger van Nieuwdorp was er klaar mee en schopte Mees z’n achillespezen alsnog af. Iedereen rond het veld dacht aan een rode kaart, maar de verder goed fluitende scheidsrechter besloot anders en gaf helemaal niets. Ongelofelijk! Nieuwdorp besloot nog een extra speler naar voren te sturen en elke bal lang naar voren te trappen, waar Serooskerke het moeilijk mee kreeg. Eerst waren er nog kansen voor Serooskerke om te wedstrijd op slot te gooien, maar liet dit wederom na. Het liep teveel achteruit, kon de bal niet in de ploeg houden, ging mee in het vechtvoetbal en gezeur van Nieuwdorp. Uiteindelijk viel een vrije trap goed in de 16 meter en viel de 1-2. Een enorme handsbal ging hier aan vooraf, maar ik denk dat de scheidsrechter dit ook echt niet kon zien. Daarna waren er kansen aan beide kanten op de 2-2 als de 1-3. Goede reddingen van de keepers voorkwamen dit. Totdat de geheel vrijstaande van Iersel met een prachtige kopbal de 2-2 maakte. 1 minuut voor tijd leek Serooskerke alsnog met de overwinning naar huis te gaan, maar miste een enorme kans. Kortom 2 punten verloren.

Nadien was de teleurstelling groot. Vooral omdat we het zelf hadden laten liggen en verzaakten om te doen waar we dit jaar vaak het verschil mee maken. Dat is blijven voetballen en niet meegaan in lange ballen en vechtvoetbal.

Zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Terneuzense Boys op het programma. Een wedstrijd die uit kansloos werd verloren, dus we hebben nog iets goed te maken. Tot dan!

Excuses voor het late verslag. Jasper was zo onderste boven van de gebeurtenissen afgelopen weekend. Dat hij er donderdag pas achter kwam dat hij het verslag had moeten schrijven. Dus aan Jasper de vraag of hij zich as vrijdag in zou kunnen houden, zodat hij verslag kan doen van deze wedstrijd.

Jolien was erbij en maakte de foto’s!