We zijn weer terug! De competitie is eindelijk weer van start, dus we kunnen weer doelpunten gaan tellen. Er waren 6 wedstrijden omdat Seroos 6 nog een weekje rust kreeg. Het werd een voorzichtig begin met 9 goals en 7 punten, maar dat is logisch met zo weinig ritme.

Seroos 1 startte goed. Uit tegen Bevelanders werd het 3-0 na een aantrekkelijke wedstrijd. Ook Bevelanders liet van zich horen, maar paal, lat en Jordi stonden in de weg. Net zoals paal en lat ook Seroos dwars zaten. Heel mooi was natuurlijk de goal van Ruben, die zijn 1e seniorenwedstrijd op Serooskerke direct bekroonde met zijn allereerste seniorengoal! Gelijk een debutant in de lijst in de eerste week van dit seizoen.

Seroos 2 had een stroever begin. Tegen een sterk Baronie kwamen ze er in de eerste helft niet echt aan te pas, de tweede helft was beter en resulteerde zelfs nog vlak voor tijd in een enorm kans, maar deze ging er helaas niet in.

Seroos 3 begon meteen met de derby. Tegen SVOD was het begin nog onwennig met veel spelers zonder wedstrijdminuten, maar de enige ervaren speler uit het team opende toch de score. Dion was namelijk de doelpuntenmaker en ook de enige speler die ouder was dan 23 jaar. Door een mooie vrije trap van Thomas die precies paste tussen de muur en de keeper (die respectievelijk links en rechts naast de goal stonden) werd het 2-0. Vlak na rust was het gastspeler Candy die liet zien dat hij een echte spits is door (met links!) een voorzet van Bart (met links!) binnen te werken.

Seroos 4 begon niet best. En dat is positief omschreven. Maar er werd wel gescoord. Spits Arnold, speler van Seroos 6, maakte zijn rentree na een lange blessure en schoot naar eigen zeggen prachtig raak richting kruising. Door jaloerse ploeggenoten werd echter beweert dat het een eigen goal betrof. Uiteraard zijn we op onderzoek uitgegaan. Na bestudering van de beelden lijkt Arnold gelijk te hebben. Helemaal zeker zijn we niet, maar om van alle boze appjes af te zijn zetten we hem gewoon op naam van Arnold.

Seroos 5 begon vorig seizoen geweldig, dit seizoen niet. Uit naar Arendskerke 6 werd er verloren, waar ze vorig jaar 5 wedstrijden op rij wonnen aan het begin van het seizoen. Topschutter Jur was blijkbaar ook nog niet scherp, want hij wist niet te scoren. Zijn eerste gemiste kans op weg naar een podiumplek in de lijst. Maurice wist wel te scoren en daarmee de eer van het 5e te redden. Toch begint de druk op leiders Jelle en Olivier wel op te lopen, nadat het 5e een slechte tweede seizoenshelft draaide vorig  seizoen. Geruchten gaan dat de TC deze slechte reeks nog niet is vergeten en dat ze snel verbetering eisen, anders wordt er ingegrepen. Volgens ingewijden is Peter Zwemer (die weet wat scoren is) in beeld als opvolger.

Dan de Dames. Zij hebben dit jaar een nieuwe trainer, die zijn sporen ruim verdiend heeft in het Zeeuwse (vrouwen)voetbal. En dat betaalde zich meteen uit in een punt, behaald tegen Bevelanders 1. De doelpuntenmaker was Esmay en haar goal was een bijzondere. Haar laatste doelpunt was namelijk op 28 september 2019, bijna precies drie jaar terug. En ook die goal was in de allereerste wedstrijd van het seizoen.

Dan de speler van de week. Een speler die is gewend heel veel te scoren en zelfs een keer winnaar van de lijst werd. Vorig seizoen zat echter alles tegen en lukte er weinig. Hij scoorde slechts 1 goal meer dan in het seizoen ervoor, dat na 4 wedstrijden werd stopgezet. Scoren verleer je echter niet blijkt, want afgelopen zaterdag scoorde hij binnen 20 minuten al twee keer en stond hij aan de basis van de 3 punten voor Seroos 1. We hebben het dan natuurlijk over Aron Wattel, de eerste koploper van de lijst van dit seizoen!

Morgen 4 wedstrijden omdat Seroos 2 en 5 vrij zijn en Seroos 6 afgelast. Nu we zijn warmgedraaid worden er veel goals verwacht, waaronder minimaal 1 goal van Bert. Veel succes!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 24-09-2022

Na 1 speelronde

Naam Elftal Deze week Totaal
1 Aron Wattel 1e 2 2