Beste leden, supporters en ouders van jeugdleden,

Vanaf zaterdag 25 september 2021 krijgen we op coronagebied een aantal versoepelingen. De verplichting om anderhalve meter afstand van elkaar te houden gaat eraf, hoewel afstand houden nog steeds wel verstandig blijft. We volgen als voetbalvereniging het protocol ‘verantwoord sporten’ van het NOC/NSF en natuurlijk de kaders van de Rijksoverheid.

Coronatoegangsbewijs (CTB)
Tegelijkertijd wordt het coronatoegangsbewijs verplicht als je van horeca binnen gebruik wilt maken. Voor clubhuizen van sportaccommodaties is er een uitzondering gemaakt, als deze alleen open zijn voor afhaal.

Vandaar dat we vanaf as zaterdag een afhaalpunt hebben gemaakt, die door de hoofdingang is te bereiken. Er is in ons clubhuis een afscheiding gemaakt, zodat personen met een CTB gebruik kunnen maken van een gedeelte van ons clubhuis. We gaan (nog) niet actief controleren op Coronatoegangsbewijzen, maar als er om gevraagd wordt moet je deze wel kunnen laten zien. Dit houdt in dat je een herstelbewijs, testbewijs, of vaccinbewijs via de coronacheckapp of op papier moet kunnen laten zien. We denken zo een veilige bubbel te kunnen creëren en wensen jullie een sportieve en gezellige zaterdag toe.

Maatregelen
Het is fijn dat er weer verder versoepeld wordt en dat de besmetting cijfers dalen, maar we komen wel ergens vandaan. Het gaat weliswaar de goed kant op, maar  we moeten waakzaam blijven, het virus is niet weg. Daarom blijven de algemene maatregelen ook bij de VV Serooskerke van toepassing: handen wassen, geen handen geven, hoesten en niezen in de elleboog en bij klachten blijf je thuis en laat je je testen.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan kun je die stellen aan Rens Aarnoutse of Hans van den Broeke.

Bestuur VV Serooskerke

Het gehele vernieuwde protocol is hier te bekijken.