Op deze zonnige zaterdag vertrokken we naar Dordrecht. We speelden onze wedstrijd op kunstgras met de volgende opstelling:

keeper: Jens
verdediging: Boyd – Roy – Arjan – Djangko
middenveld: Jordi – Steven en Peter
aanval: Bjarne – maikel en Ruud

De wedstrijd begon van onze zijde matig, ook de tegenstander speelde 4-4-2 en dit leverde veel lopende mensen op zodat we regelmatig een tegenstander moesten overgeven aan elkaar. In minuut 12 gaf Boyd een prima voorzet waarbij 2 spelers van EBOH de bal misten en Maikel een 1 op 1 met de keeper vakkundig afrondde; 0-1 was het resultaat. EBOH gaf extra gas en dit leverde wat afstandsschoten op richting ons doel.

Onze verdediging en ook ons middenveld had de nodige moeite wanneer er vastgezet werd. Ook bij balverovering in de as was het moeilijk om de vrije man voorin te vinden. Uit een corner van Peter kreeg Bjarne nog een mega kans maar deze ging met zijn bovenbeen over het goal. Verder kreeg Seroos in de 1e helft geen kansen meer en gingen we de kleedkamer voor de thee opzoeken. In de 2e helft begonnen we goed en met extra energie zetten we een fraaie aanval op die met een fraai balletje van Maikel binnendoor door Bjarne afgerond werd; 0-2 op het scorebord.

EBOH was het in de 2e helft volledig kwijt en het leek dat ze al hun energie in de 1e helft verbruikt hadden. We veroverden de bal op het middenveld en Peter speelde diep op Maikel die de bal voorgaf, De keeper greep volledig mis en Ruud scoorde met een weergaloze omhaal de 0-3. In de 75e minuut kwam Luuk (als extra centrale verdediger) in het veld voor Ruud en schoof Jordi op naar de rechterflank. De volgende wissel bracht Daan voor Peter die blij was dat hij gewisseld werd aangezien hij een beetje moe was. Ook Hessel mocht nog aantreden voor de laatste 10 minuten, hij nam de positie over van Steven. Het laatste kwartier speelden we wat terughoudender maar EBOH kon geen druk meer naar voren geven.

Na het laatste fluitsignaal bedankten we de grensrechter voor het vele malen vals opsteken van de vlag en kon de apres ski party in onze eigen vertrouwde kantine beginnen. Wat ik bijna vergat de melden is een fantastische redding van onze keeper Jens, uit een afgeslagen corner werd een schot gelost vanaf de 16, deze kon Jens nog net over het goal tikken.

De pen geef ik door aan Jordi van Schaik.