De afgelopen zes maanden moet voor eenieder die de V.V. Serooskerke een warm hart toedraagt verschrikkelijk zijn geweest. Het samen zijn, het plezier, het warme gevoel en met name de koude pilsjes. Waar je normaalgesproken als vanzelfsprekend iedere zaterdag naar de club gaat, was dat de afgelopen periode toch anders. Ondanks dat hebben vele spelers uit de eerste selectie er het beste van proberen te maken. Hardlopen, mountainbiken, tennissen, vissen zijn allen de revue gepasseerd. Ondanks deze prima alternatieven miste het mooiste van allemaal, namelijk: foebele.

Een kleine maand geleden was het dan zover. Met een kleine 36 graden en een zonnetje werd er op de velden van Noordhout weer vol plezier getraind. Sinds dit seizoen gebeurt dit onder leiding van de nieuwe trainer Wesley Visser. Daarnaast heeft de eerste selectie een kleine metamorfose ondergaan. Zo hebben een aantal jongens ervoor gekozen om bij de tweede selectie te gaan spelen, waar anderen de weg naar sportpark Noordhout hebben gevonden. Allen welkom! De afgelopen weken heeft de selectie een aantal oefenwedstrijden, met daarin wisselende resultaten, gespeeld. Allemaal niet zo heel belangrijk, want vanaf nu wordt er weer echt om de knikkers gespeeld!

Zaterdag 5 september 2020 brak dit moment aan. Na een afwezigheid van 203 dagen, stond de eerste officiële thuiswedstrijd van Seroos 1 tegen Kloetinge op het programma. V.V. Kloetinge, de op een na mooiste club van Zeeland, maar tevens ook de ex-club van onze eigen Messi: Oalex Jobse. Een redelijk elftal dat middels een flinke kapitaalinjectie dit seizoen eindelijk hoopt te promoveren naar de hoofdklasse. Omstreeks 14.30 uur floot scheidsrechter Roy Labeur voor de eerste maal op zijn fluit. Kloetinge begon fanatiek en dit resulteerde na een aantal minuten in een wereldkans. Gelukkig stond Jens keurig opgesteld, waardoor het 0-0 bleef. In de 12e minuut gaf de verdediging van Kloetinge een circusshow, waar zelfs Circus Renz jaloers op is, weg. Aron wist hier wel raad mee en stoof af op de keeper. De beste goalie heeft de afgelopen maanden denk ik te veel tijd doorgebracht in de Dojo, want hij bracht Aron middels een ippon naar de grond. Aron ging vervolgens zelf achter de bal staan en schoot daarmee de 1-0 tegen de touwen. Kloetinge bleef in het verloop van de eerste helft de bovenliggende partij, maar wist dit niet om te zetten in grote kansen. Halverwege de eerste helft was het dan toch raak. Een lage voorzet van de zijkant werd door Robbie snoeihard binnengeschoten. Helaas wel in eigen doel, waardoor we gingen rusten met een 1-1 tussenstand.

Over de tweede helft houden we het kort. In de 52e minuut belandde een vrije trap via de kluts voor de voeten van een Kloetinge speler. Een koud kunstje en dus 1-2 voor de mannen in het groen-wit. Niet veel later viel ook de 1-3, waarna de wedstrijd wel was gespeeld. Na nog wat kleine kansjes van Seroos werd de wedstrijd in de 83e minuut volledig op slot gegooid, toen Kloetinge de 1-4 maakte.

Al met al een leerzame wedstrijd, waar de technische staf voldoende verbeterpunten uit heeft kunnen halen. Komende week staat de thuiswedstrijd tegen Almkerk op het programma, waarin hopelijk een beter resultaat wordt behaald. Blijf allen gezond en tot dan!

Jolien Wondergem was er zaterdag ook bij en maakte de foto’s. Ook op de website van Kloetinge staat een fotoverslag.