Zaterdag 11 februari stond de uitwedstrijd tegen V.V. de Patrijzen op het programma voor de mannen van Seroos 1. Een lastige pot tegen de nummer vier van de competitie. Het strijdplan van vandaag werd besproken om vervolgens af te reizen naar ’s-Heerenhoek. Aangekomen in de kleedkamer werd er door menig speler vol lof gesproken over het ‘thee en bierluuk’. Een luik tussen de kleedkamer en de bar om kratjes bier en bittergarnituur doorheen te schuiven. Fantastisch! Maar goed, eerst moest er nog gevoetbald worden.

Cees had de volgende 11 het veld in gestuurd: Jordi, Robbie, Jeffrey, Peter, Wessel, Ruben, Poppe, Kaj, Sil, Alex en Aron. Op de bank namen Bjarne, Robbert, Checo, Jordy, Lars en Rick plaats.

De aftrap was vandaag om 14:30 op een zonovergoten Sportpark ‘Patrijze’. Het begin was een beetje slordig van de kant van Serooskerke. Patrijzen had meer de bal maar dit resulteerde nog niet tot grote kansen in de eerste 10 minuten. Tot er in de 12e minuut een voorzet vanaf de zijkant op de arm van Aron terecht komt waar hij een gele kaart voor krijgt, penalty. Papa Jordi gaat vol vertrouwen op zijn lijn staan om de bal uit het doel te houden. Dit is echter niet nodig want de speler van Patrijzen schiet netjes naast de goal. Vol goede moed gingen we verder met de wedstrijd wat in de 18e minuut resulteerde in een grote kans voor Kaj die door een fantastische pass van Ruben werd weggestoken. Met zijn buitenkant links probeerde Kaj de bal om de doelman heen te schieten, helaas kwam de bal in het zijnet terecht. Een paar minuten later krijgt Aron zijn tweede gele kaart voor een overtreding. We zullen dus verder moeten met 10 man. De wedstrijd werd voortgezet en Patrijzen had wat meer de bal, echte grote kansen kwamen er niet door dat Seroos het goed had neergezet na de rode kaart. Voor beide ploegen kwamen er nog wat kleine kansen maar meer ook niet. We gingen dus rusten met de brilstand nog op het bord.

De 11 spelers van Seroos gingen naar binnen voor bakje thee. De wisselspelers bleven op het veld voor een potje ‘two touch’. De bal over hooghouden met maximaal twee balcontacten. Leuk om te vermelden is dat dit potje werd verloren door Robbert. Helaas Robbert, volgende keer beter!!

Seroos begon ongewijzigd aan de tweede helft met het doel om met 10 man alsnog de drie punten mee te nemen naar sportpark Noordhout. In de rust werd meegegeven om weer scherp te starten en  de kansen rustig af te wachten om dan toe te slaan op het juiste moment. Deze boodschap was duidelijk niet aan dovemans oren gericht. Serooskerke luidde de tweede helft scherp in met een mooie aanval over de rechterkant. Helaas wist Robbie deze aanval niet te benutten. Patrijzen die het meeste balbezit had door hun mannetje meer kregen een aantal kansen maar deze werden nog niet benut. In de 62e minuut kreeg Patrijzen een hoekschop die werd binnengekopt door de centrale verdediger van de ploeg uit ’s-Heerenhoek. Ruben probeerde dit nog koste wat het kost te voorkomen met een highkick waar Nigel de Jong zijn vingers bij zou aflikken. Helaas had dit geen zin want de bal lag in de goal, 1-0 voor Patrijzen. De wedstrijd gaat door en in de 72e minuut krijgt Ruben een grote kans op de 1-1. De doelman van Patrijzen redt sterk op deze 1 op 1 kans en de bal gaat er dus niet in. Om wat te forceren wordt Lars in de Ploeg gebracht voor Koets. Een aanvaller voor een verdediger om hier toch nog met minimaal één punt weg te gaan. In de 78e minuut wordt Ruben op de keeper afgestuurd door een mooie bal van Kaj. Ruben frommelt de bal langs de keeper en maakt 1-1! Vervolgens verlaat Sil het veld nog, hij wordt vervangen door Jordy. In de 85e minuut krijgt Patrijzen nog een grote kans. Een voorzet beland bij de tweede paal waar er in één keer op de goal wordt geschoten. Deze bal komt echter recht in de handen van Jordi. In de 87e minuut krijgt Alex nog een mooie kans op de 1-2. Met een lob probeert hij de bal over de keeper heen te spelen, helaas is deze net te zacht en kan de keeper de bal voor de lijn nog pakken. Einde wedstrijd en kunnen we concluderen dat we met twee punten te weinig naar huis zijn gegaan.

De komende twee zaterdagen staat er geen competitie wedstrijd op het programma. Maar wees niet getreurd, er zijn nog twee oefenwedstrijden ingepland. Dinsdag 14 februari wordt er gespeeld tegen V.V. Terneuzen in Terneuzen om 20:00 en zaterdag 25 februari wordt er geoefend tegen MZC in Zierikzee om 14:30. Hopelijk tot dan!!

PS. Ik wil u allen toch ook nog even verwijzen naar het verslag van ons 3e elftal van de wedstrijd tegen Kloetinge. Hierin is te zien hoe Bert een corner schitterend in eigen goal volleert, fantastische beelden!