Op een mooie zaterdag in mei, beleefde Seroos 6 zijn laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Dat dit bij iedereen bekend was was duidelijk, want er was alles aan gedaan om Seroos 6 als hoofdact van de dag te laten zijn en daardoor werd het 2e vervroegd naar 12 uur, zodat ze ons konden komen supporteren. De meeste of iedereen koos er van hen voor om naar Oostkapelle af te reizen waar ons eerste moest voetballen en daar een mooie uitoverwinning boekte op de plaatselijke voetbalvereniging. Hierdoor waren de supporters bij ons bijna op 2 handen te tellen. Wel heel leuk dat jullie naar ons zijn komen kijken.

Tegenstander van vandaag was Arnemuiden. De paus werd vooraf nog eens fijn herinnert aan de uitwedstrijd, waar hij een schitterend eigen doelpunt maakte. Uiteraard is dit terug te lezen in één van de vorige verslagen.
Om zo optimaal aan de wedstrijd te kunnen beginnen, gingen we op tijd de kleedkamer in. Van coach Eelke was sinds vrijdagavond niets meer gehoord en ook was hij nog niet op het sportpark gezien. Wat zou er toch aan de hand zijn? Stond zijn vrouw op springen of was hij door de voorzitter van de vereniging op straat gezet? Ook onze interim leider Rooney liet op zich wachten, maar hij wilde toch echt zelf de opstelling vertellen. Gehaast kwam hij van zijn fiets af en spurtte naar de kleedkamer toe. Daar werd duidelijk waarom hij verlaat was. Uit zijn plastic zak haalde Rooney een schaal met nog heerlijk warme vissticks. Want Arnemuiden diende vandaag opgevreten te worden en de 3 punten zouden bij ons blijven. Bij een overwinning zouden we de aansluiting met de nummer 10 houden en bij een verlies van MZVC konden we niet meer laatste worden.

We begonnen wat onwennig aan de wedstrijd. Opnieuw mochten we veel nieuwe gezichten in ons team verwelkomen, waaronder ook Sjaak die permissie van Robbie en Wiebe had om te mogen voetballen. Het resulteerde al snel in een 3-0 achterstand, door ongelukkig balverlies en de snelle omschakeling van Arnemuiden. Toch kwamen we terug in de wedstrijd, want na deze drie doelpunten gingen we zelf beter voetballen en werd er minder balverlies geleden. Het was Wannes die vanuit een mooie voorzet van Ramon, de bal binnenkopte door voor zijn man te komen. Kort daarna maakte Candy de aansluitingstreffer door goed zijn lichaam te gebruiken en de bal in de verre hoek te schieten. Op zoek naar de gelijkmaker kregen we nog een aantal kansen, maar die gingen er niet in.

Met veel passie begonnen we aan de 2e helft op zoek naar de gelijkmaker. Dit leverde een aantal kansen voor ons op, maar de keeper en de verdediging van Arnemuiden hield knap stand. En waar het doelpunt bij ons niet viel, scoorde Arnemuiden uit een snelle counter de 2-4. Hierna was ons verzet gebroken en kon Arnemuiden uiteindelijk nog uitlopen naar een 2-6 overwinning.

Het voorafje smaakte vandaag goed. Maar het hoofdgerecht viel tegen. Volgende week staat de laatste wedstrijd op het programma. Uiteindelijk kregen we zondag het bericht van de coach, dat hij trotse papa is geworden van een mooie dochter en dat ze het alledrie goed maken. Dus zaterdag verwachten we hem weer langs de lijn. Nog één keer proberen we te vlammen om het seizoen goed af te sluiten.