Afgelopen zaterdag stond er voor Serooskerke een belangrijke competitiewedstrijd op het programma, uit op het kunstgras van MOC’17. Een echte 6 punten wedstrijd, tegen een directe concurrent die voor aanvang van deze wedstrijd net boven ons stond.

Na de gelijke spelen in de voorgaande 2 competitiewedstrijden, waren de mannen gebrand om de 3 punten mee naar Seroos te nemen.

Cees besloot ervoor om dezelfde 11 namen als vorige week te laten starten. Met Tygo op de goal, Bjorn en Ruben centraal achterin en Robbie en Tom op de backpositie. Het middenveld bestond uit Beau, Kaj en Alex. En voorin stonden Lars en Bjarne op de vleugels, met Aron in de punt. Op de bank zaten de 5 J’s: Jens, Jeffrey, Jordy en Jordi.

Om 14:30 werd er afgetrapt in Bergen op Zoom en we begonnen de wedstrijd vrij aardig. Zoals verwacht liet MOC zich ver inzakken, maar voetballend kwamen we daardoor wel al vroeg aan een paar kansen.

In het eerste kwartier waren Aron en Bjarne allebei dichtbij met een kopbal, na een paar goede voorzetten vanaf de zijkant. De kopbal van Bjarne ging naast en de inzet van Aron werd nog een keer verlengd door Lars en ging uiteindelijk over. Kort daarna waren we nog dichter bij de openingsgoal, na een miscommunicatie tussen keeper en verdediger van MOC. De verdediger dacht een bal rustig terug te koppen, maar de keeper stond inmiddels al redelijk ver uit en naast zijn goal. Uiteindelijk was hij nog net op tijd terug in zijn goal om de bal van de lijn te halen.

Daarna kwam MOC ook iets meer in de wedstrijd en dit leverde ook voor hen de eerste kans op. Maar Tygo wist een gevaarlijk schot goed te keren. Ook wij kregen in het restant van de eerste helft nog een kans via Alex. Die maakte een goede actie vanaf de zijkant naar binnen en dacht met een hard en laag schot in de korte hoek de doelman te passeren. Maar de doelman van MOC wist hier met zijn voet goed redding te brengen. Ook ontstond er nog een merkwaardig moment toen een verdediger van MOC in hun eigen 16 hands leek te maken. De scheidsrechter floot hier ook voor, maar na enige twijfel legde hij hem er toch buiten.

We gingen dus uiteindelijk zonder doelpunten de rust in, maar we waren wel de betere ploeg en dit bood geloof voor de tweede helft.

In de tweede helft ging het wat meer gelijk op en ontstonden er nog wat kansjes over en weer. Na ongeveer een uur spelen kwam Jordy Sinke in de ploeg voor Bjarne. Uiteindelijk was het MOC dat redelijk laat in de tweede helft op voorsprong kwam. Een vrije trap werd voor de goal geslingerd en over Tygo heen gekopt.

Maar we gaven zeker nog niet op en Cees besloot alles of niets te gaan spelen door Ruben mee naar voren te sturen als stormram. Door de ballen erin te pompen probeerden we de gelijkmaker nog te forceren en met succes. Een voorzet bleef in eerste instantie in de 16 hangen en viel daarna voor de voeten van Aron, die snel uithaalde en ons in de 90e minuut op gelijke hoogte zette.

Maar doordat er veel was gewisseld en wat tijd was gerekt door MOC, was er nog wel even te spelen. De laatste paar minuten waren vrij chaotisch en uiteindelijk wist MOC in de laatste minuut nog toe te slaan door de winnende te maken vanuit een lage voorzet vanaf de zijkant.

Dit resulteerde voor ons dus in een hele zure en dure nederlaag. We blijven hiermee op de één na laatste plek steken, maar omdat de concurrenten boven ons allemaal punten pakten is het gat nu weer wat groter.

Het is zaak om de rug te rechten in aanloop naar a.s. zaterdag, wanneer we het thuis opnemen tegen Arnemuiden die nu 1 plek boven ons staan.

Een verslag van de wedstrijd is ook bij BN de Stem te lezen.