De afgelopen weken verschenen er naast prachtige wedstrijdverslagen ook de nodige berichten over contractverlengingen van trainers op de website. Cees Houtepen, Adrie van Belzen en Jacco Gideonse verlengden hun contract. Wanneer coach Joost zijn contract bij het vijfde verlengd is nog niet bekend. De onderhandelingen schijnen even vertraagd te zijn omdat de spelerspot leeg is. Ook huiscolumnist en verzorger Jos verlengde zijn contract met een jaar. Waar hij ‘s ochtends nog een lasklus had, stond hij in de middag weer keurig op zijn post om het veld in te sprinten bij eventuele blessures. Hij was niet de enige die met een dikke zonnebril op het sportpark rondliep. Onze favoriete barman Rinus had een interessante zonnebril-pet-combinatie, waardoor het leek alsof Alberto Stegeman een poging deed degene die dat ene schrobbelèrglaasje gestolen heeft op te sporen.

Onder een heerlijk voorjaarszonnetje speelden we een wedstrijd tegen WIK ‘57, u weet wel, die van de Vospit. Eric, inmiddels met een behoorlijke afro, kwam niet opdagen toen hij als vlagger op het wedstrijdformulier werd gezet. WIK is een wat ouder elftal, waar we de vorige keer met wat moeite van wonnen. Deze keer hadden ze wat jeugdige versterking. Zo moest er eentje zich voor de aftrap aan zijn medespelers voorstellen. Waar er vorige wedstrijd een beer van een vent op de goal stond, deed nu de keeper van de onder-16 mee.

We begonnen heel scherp. De ene kans volgde de andere op. Teun, die vorig keer tegen WIK drie reuzekansen miste, schoot al snel van binnen de vijfmeter tegen iemand aan. De jonge keeper was wat onzeker en liet veel ballen los. Wel maakte hij een geweldige redding door een schot van Maurice uit de kruising te tikken. Na een fase vol kansen en weer eens nul doelpunten, lieten we de tegenstander wat meer in de wedstrijd komen. Dit leverde een vrij saaie fase op, waarin de conflicten tussen Peer en zijn tegenstander het hoogtepunt waren. Deze man liet zich nogal makkelijk opnaaien en besloot uiteindelijk na een terecht (ik weet dat je dit leest en nu zit te grommen achter je beeldscherm) vlagsignaal voor buitenspel de bal in de sloot te schieten. Aan de andere kant verbaasde Sylvano iedereen door met twee benen gestrekt richting de benen van de centrale verdediger te duiken nadat deze de bal naar zijn keeper terugspeelde.

En juist op het moment dat je denkt: zo veel kansen verpest en nu help je de tegenstander ook nog de wedstrijd in, toen viel de 1-0. Na een goede combinatie rondde Candy af. Een minuut later werd het alweer 2-0. Rens gaf een smerig steekpassje op Candy. Zowel Niels als zijn verdediger misten de bal, waarna Tim de bal het doel in kon lopen. Hierna miste Candy nog een kans voor open goal.

Na de rust kreeg WIK wat meer kansen. Olivier redde één op één na een steekbal. Even later volgde een opmerkelijk moment. De bal was ruim een meter over de zijlijn, maar de tegenstander besloot door te gaan. En dat terwijl Jasper niet eens aan het vlaggen was. De aanvaller kon alleen doorlopen richting de zestien maar legde de bal terug op Peer. Deze wilde de bal over de achterlijn tikken, maar daar lag Olivier al. Ondanks deze poging om de Peter Zwemerbokaal weer in eigen hand te krijgen ging de bal via via uiteindelijk niet in de goal. Aan de andere kant scoorde Tim met een heerlijke volley vanaf de zijkant van de 16. Ook Maurice pikte een doelpuntje mee. De vraag is alleen of we die kunnen tellen voor de topscorerslijst of dat Jacco weer een goal voor Edje op kan schrijven. Was de bal al over de lijn voordat de keeper besloot deze zelf het goal in te slaan? Wij geven het voordeel van de twijfel aan Maurice.

Na een kwartier in de tweede helft was het weer tijd voor de standaard wissel. Aanvoerder Peter er uit om plaats te maken voor wat Jellery play. Normaal trekt Jelle dan één sprintje, om de aanvoerdersband te claimen. Dit keer werd de aanvoerdersband snel aan Ruud gegeven, waarna Jelle realiseerde dat dat te ver lopen was. Jelle loerde als vanouds weer eens op een goaltje met een scorpion kick. Dit keer stond hij al voor er een voorzet gegeven was klaar met zijn hak achter zich. Ook maakte hij zich nuttig door bij corners tegen het wat kleine keepertje aan te staan. Uiteindelijk viel de bal zowaar een keer goed voor de voeten van Jelle. Iedereen hield zijn adem in, maar helaas, het schot ging over.

Meul had zin om naar het eerste te gaan kijken, dus besloot hij na 85 minuten af te fluiten. Mochten we het kampioenschap mislopen op doelsaldo, weten we hem te vinden. Dat zal vooral niet komen doordat we zoveel kansen missen. De tegenstander was bekend met de verslagen van het vijfde en verzocht het maar zo min mogelijk over voetbal te hebben. Dat was begrijpelijk na een 4-0 en we hoopten dat er de rest van de dag nog noemenswaardige incidenten zouden plaatsvinden om het verslag mee te vullen. Dit bleek eigenlijk niet echt het geval. Gelukkig is er altijd nog de culinaire rubriek. Op de vrijwilligersavond wordt normaal gesproken buffet van Plus Corbijn geserveerd. Paul was echter verhinderd dus werd Chef Alex, a.k.a. La Fuente uit Domburg ingevlogen. Tot slot is er ook nog droevig culinair nieuws: uit betrouwbare bronnen op de Polder hebben we vernomen dat Bonnes stopt als restaurant en als broodjeszaak verder gaat. Nooit meer scampi’s in looksaus en koffie bonnes met poffertjes. Volgende week krijgen we sowieso weer een culinair hoogtepunt, want we gaan bij de Olmen eten. Ik kan iedereen de butterboard aanraden.