Week twee is ook weer voorbij. Tenminste, voor sommige teams. Seroos 2 en 5 kregen rust terwijl de wedstrijd van Seroos 6 niet doorging. En dat betekent dat de fanatieke ouderlingen van Seroos 6 nog steeds geen minuut hebben gespeeld dit seizoen. Vier wedstrijden gingen wel door en precies de helft daarvan werd omgezet in punten terwijl ieder team ook tot scoren kwam.

Seroos 1 zette de goede start door tegen Patrijzen. Een goede openingsfase leidde tot de 1-0 van Alex uit een penalty, zijn eerste van het seizoen. Even later zorgde diezelfde Alex voor een assist op Jeffery, die zijn eerste van dit seizoen binnen hamerde met zijn hoofd. Hij staat niet opgesteld om goals te maken, maar altijd lekker om die af en toe toch mee te pikken. Daarnaast hielden Jeff en zijn kompanen achterin ook nog eens de nul. Missie geslaagd, drie punten in de tas.

Seroos 3 mocht aantreden op de toendra in Kloetinge, meer hierover in het eerder geschreven verslag. Met een versterkte basis werd veel verwacht, maar Kloetinge blijkt ook een goed team te zijn. Volgens voetbaljournaal is het een echt vriendenteam dat al een paar keer op rij kampioen is geworden. Ook tegen Seroos kwamen ze op voorsprong, maar Dion maakte uit een penalty gelijk. Dion is daarmee ook de enige speler die nog elke wedstrijd heeft gescoord dit seizoen.

In de 2e helft maakte Lars de 1-2 waardoor hij van de nul is en het 3e op weg leek naar drie punten. Maar uiteindelijk, na afgekeurde goals van Dion en Thomas en wat bijzondere momenten, keerde Seroos 3 ’s avonds terug zonder punten.

Seroos 4 had ook wat nieuwe spelers in de selectie en de leiders Simon en RJB gingen voor de eerste driepunter van dit seizoen. Maar na een spannende wedstrijd bleek het 2e van Colijnsplaatse Boys net te sterk. Hoogtepunt was de goal van Sjoerd, die al vroeg in het seizoen heeft gescoord en zijn 3 goals van vorig seizoen al bijna heeft geëvenaard.

Dan de Dames. Zij stonden onder leiding van een heuse interim-coach vanwege de afwezigheid van Adri. Goed om te zien dat er kundige vervangers zijn die in willen vallen wanneer dat nodig is. Het legde ze ook geen windeieren, want de Dames pakten direct drie punten tegen SVO/DKS ’17 VR2 (voor degenen die dit nog niet weten, DKS ‘17 is een samenwerking tussen de dames van Steen en Koewacht waar sinds 2020 ook Axel bij is aangesloten).

En we zagen daar een heel interessante doelpuntenmaker. We zagen namelijk de naam Overweel voorbijkomen. Navraag leerde dat Lars niet stiekem is getrouwd, maar dat zijn zusje ook een begenadigd spits is. En volgens ooggetuigen heeft ze dezelfde stijl: snel, onvoorspelbaar en onorthodox. Dat belooft een mooie strijd te worden. Houdt haar in de gaten dit seizoen, Didi Overweel is de naam.

Maar er was een speler die echt in vorm was. Sterker, ze is zelfs de nieuwe leider van de lijst! En gelukkig was er ook nog een reporter te plaatste. Haar eerste goal was een schot rechtsonder in de hoek, een echte geplaatste spitsengoal. De tweede goal scoorde ze uit een kopbal na een goede voorzet van Stefanie. Haar derde goal zal echter een mysterie blijven, want de reporter ter plaatste was zo aan het kletsen dat ze de goal mistte. We houden het maar op een prachtige lob over de keeper na een weergaloze solo.

Zeker is wel dat we een nieuwe koploper hebben, en die luistert naar de naam Mellanie Pauwe! Vorig jaar werd ze heel knap 2e in de lijst en dit seizoen zal ze ongetwijfeld op jacht zijn naar meer. Het begin is in ieder geval goed.

Morgen mogen alle zeven teams de wei in. Het beloofd prachtig voetbalweer te worden, dus geniet ervan en vergeet niet te scoren.

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 01-10-2022

Na 2 speelrondes

Naam Elftal Deze week Totaal
1 Mellanie Pauwe VR1 3 3