Na de treurige nederlaag van vorige week mochten wij het vandaag opnemen tegen onze vrienden van Veere 2! Omdat Serooskerke 1 deze dag dezelfde tegenstanders als ons had kregen wij de kans om alvast indruk te maken op de spelers van Veere.

Om 12:30 klonk het fluitsignaal op Sportpark Noordhout. De wedstrijd ging vrij gelijkmatig op, beide partijen kregen meerdere kansen om op een voorsprong te komen. In de 20e minuut wist Serooskerke goed druk te zetten tijdens de opbouw van Veere. Hierdoor schoot één van de spelers van Veere de bal genoodzaakt tientallen meters weg. Hierdoor ontstond er enige onrust in de verdediging van Veere. Mede door de onrust in het spel van Veere en het indrukwekkende spel van ons ontstonden er meerdere gevaarlijke kansen. Door een listige bal door de verdediging en fascinerende kapbewegingen van Dion creëerde hij een aardige scoringskans, helaas onbenut.

In de 37e minuut kreeg Veere 2 de smaak weer te pakken. Door slechte mandekking vanuit de kant van ons leidde dit tot een vrije voorzet de 16 meter in. Deze voorzet kwam door behendig voetenwerk, en wellicht ook wat geluk tot een 0-1 voorsprong voor Veere.

Helaas gingen we dan ook met een achterstand van 0-1 de kleedkamer in. In de kleedkamer werden dan ook allerlei verschillende tactieken besproken om de winst dan toch naar onze kant te keren. Vol goede moet keerden wij terug naar het speelveld om de laatste 45 minuten ons welbekende Tiki-taka voetbal te spelen

Echter heeft Meneer Gideonse besloten om vroegtijdig gebruik te maken van onze sterspeler, namelijk Buffel Bart. Een ijzersterke linksbuiten die in zijn jongere jaren ook wel de blanke Usain Bolt werd genoemd.

Helaas werd ons vertrouwen in onze eigen kwaliteiten al snel beschadigd, in de 48e minuut viel door wat sterrenkijken van meerdere van onze eigen spelers de 0-2. Ook in de 2e helft van de wedstrijd waren ondanks de 0-2 beide partijen zeer aan elkaar gewaagd.

Naast meerdere acties op snelheid wou onze buffel ook graag zijn technische vaardigheden inzetten om tot scoringskansen te komen. Helaas liep dit toch minder vloeiend dan we gewend zijn van onze Buffel. Bart tikte na een flinke sprint de bal zelf met een hakje over de achterlijn, deze actie resulteerde in wat gegrinnik van spelers van de tegenpartij. Dit kon Buffel Bart echter zelf niet waarderen en dit haalde onze superster dan ook deels uit de wedstrijd.

In de loop der tijd ging Veere steeds meer inzakken waardoor wij veel ruimte kregen. Echter hadden menige spelers van Serooskerke weinig tot geen zin om ruimte te creëren voor andere spelers. Helaas eindigde de wedstrijd dan ook met een 0-2 nederlaag. Er zat dan ook niets anders op om de mannen van het 1e extra aan te moedigen om een zwarte zaterdag te voorkomen.

Aanstaande zaterdag zullen wij na intensieve trainingen en diepgaande analyses het gaan opnemen tegen De Noormannen 2. Tot volgende week!