Zo, het eerste weekend waarin alle 7 teams in actie kwamen zit erop. Stiekem hadden we gehoopt op spektakel, maar dat bleef toch uit. Er werden 8 punten behaald en 10 goals gescoord. Meer dan in de vorige weken, maar toen waren er maximaal 5 wedstrijden.. Kortom, het afwerken is nog vrij roestig zo aan het begin van het seizoen.

Seroos 1 was niet roestig, want zij kwamen wel tot scoren. Tijdens de drukbezochte derby tegen Veere wist Jeffrey Koets de 1-0 te maken, net als twee weken geleden. Het twitterverslag vermeldde daarna alleen maar gemiste kansen, en dat waren er best wat.

Maar uiteindelijk werd de 2-0 gemaakt door de speler die donderdag de selectie nog op scherp zette door doodleuk in Veere tenue te komen trainen. Hij liet zaterdag zien dat hij op het veld wel vol voor Seroos ging, want Wessel schoot de bal prachtig binnen. Uiteindelijk wist Alex Jobse nog een penalty te benutten waardoor de 3 punten konden worden bijgeschreven (en wederom werd de nul gehouden!).

Seroos 2 had een zware tegenstander in Kloetinge 2. Ze kwamen al snel op achterstand en hadden het zwaar. Maar Jens wist ze op de been te houden en na een wat ongelukkige actie van de keeper wisten Seroos zelfs gelijk te maken. Met vereende krachten werd dat punt over de streep getrokken.

Seroos 3 speelde ook een derby tegen Veere, alleen dan tegen het 2e elftal. In een heel matige wedstrijd wisten ze echter niet veel kansen te creëren, en de kansen die ze kregen werden gemist. Veere was effectiever en ging dan ook met de punten naar huis.

Ons 4e heeft een bijzondere gewoonte. Ze scoren namelijk elke wedstrijd, maar niet meer dan 1 keer. Dat kan natuurlijk voldoende zijn, maar dan moet je wel de nul houden. En dat lukt helaas nog niet, waardoor ook de 3e wedstrijd (nipt) verloren ging. Het doelpunt werd deze keer gemaakt door Ramon Francke. Volgens ooggetuigen was het een verwoestende uithaal van buiten de 16 die de kruising invloog, dus zeker een goal om te vermelden!

Seroos 5 heeft goed geëvalueerd na de vorige wedstrijden en het slechte slot van vorig seizoen. De coaches zijn (nog) niet ontslagen, maar de opstelling en coaching wordt tegenwoordig gedaan door speler Joost. Dat dit een goed idee was bleek wel uit de uitslag, want Seroos 5 won eindelijk weer eens! De zwakke schakels zijn gevonden en de oplossing is daar. Dankzij de tips van Joost bleef RCS dankzij 2 goals van Niels Snoep (also: The Candyman) met lege handen achter.

Seroos 6 speelde dan eindelijk zijn eerste wedstrijd. Leider Jaan kregen met moeite een elftal op de been en wedstrijdritme is nog ver te zoeken natuurlijk. Hierdoor wisten ze ook geen punten te pakken. De enige man die al wel wedstrijdritme had was Arnold. Hij redde nog de eer door te scoren, zijn 2e goal in 2 duels.

De Dames zetten hun ongeslagen reeks voort. Tegen SVO W.V.V. ’20 VR4 werd er een spannende pot op de mat gelegd die eindigde in een 2-2 gelijkspel. Kwade tongen in de kleedkamer deze week beweerden dat er onterecht nog een goal is afgekeurd, maar er was geen beeldmateriaal te vinden dat dit ondersteunde. De geldige treffers werden gemaakt door Stefanie de Later en natuurlijk Mellanie Pauwe.

En dan komen we nog bij een heel opvallende goal uit. De goal zelf was niet opvallend; een rollertje waar de keeper zich op verkeek. Maar de maker wel, want hij had sinds 18 mei 2019 geen doelpunt meer gemaakt. Om duidelijk te maken hoe lang dat als geleden is: het weekend van 18 mei 2019 scoorde bijvoorbeeld Niels Snoep zijn eerste goal in de senioren voor Seroos 6 (als A-junior), Johan Mesu scoorde en boven in de lijst stonden oud topspitsen als Jeroen Geerse en Musalem Japan. (Overigens schijnt Musa  een zoon te hebben die in de SJO speelt. Op de site van Veere is een topscorerslijst van de jeugd, en Ali Japan heeft het talent van zijn vader geërfd. Hij staat nu al op 21 goals!).

Terug naar onze doelpuntenmaker. In het seizoen 2018/2019 scoorde hij zelfs 4 keer, zijn persoonlijk record. Maar hij staat vooral bekend als balafpakker, slot op de deur en ‘Steven tikkie terug’. Des te meer reden om de 1-1 van Seroos 2 te bejubelen, want Steven Aarnoutse maakt zijn eerste goal van het seizoen en hij pakt een punt voor Seroos 2!

In de top van de lijst blijft Mellanie de koploper, maar Niels Snoep is haar top op 1 goal genaderd. Alles staat natuurlijk nog dicht bij elkaar, dus als je een keer koploper wil worden van de lijst moet je de komende weken je kans pakken.

Morgen weer 7 wedstrijden op het programma. Veel succes allen!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 08-10-2022

18 Lars Overweel 3e   1
  Totaal:   10 28

Voorgaande winnaars:
  2005/2006; Eric Koopmans (35)
  2006/2007: Andre Brouwer
  2007/2008: Robin Vos (24)
  2011/2012: Gertjan Gideonse/Melvin Poppe (21)
  2012/2013: Aron Koster (19)
  2013/2014: Melissa Sipma (30)
  2014/2015: Adriaan Wattel (19)
  2015/2016: Aron Wattel (23)