Vanwege een prachtig jubileum inclusief feestje lag de lijst een week stil, dus mogen we terugkijken op 11 wedstrijden, 22 doelpunten en (slechts) 7 punten.. Dat is de oogst uit twee weken competitievoetbal.

Seroos 1 speelde de topper tegen Nieuwenhoorn. Lang speelden ze goed mee met deze sterke tegenstander, maar in het laatste kwartier maakte Nieuwenhoorn toch het verschil. Hoogtepunt was wel het allereerste doelpunt van Dennis Kovacevic voor Seroos. De week erop volgde een gelijkwaardige wedstrijd tegen Meeuwen, ook een sterke ploeg uit deze klasse. Deze wedstrijd eindigde terecht in 1-1 waarbij de in topvorm verkerende Jorden raak kopte.

Heerjansdam 2 bleek net te sterk voor Seroos 2. Qua veldspel stalen ze er niet bovenuit, maar ze wisten wel te scoren, en dat maakte het verschil. De week erop revancheerde Seroos 2 zich tegen Groote Lindt 2. Jeffery knalde een penalty door het net en de winnende kwam van Melvin, die na 30 meter sprinten en 5 minuten bedenktijd, in alle rust de bal tegen het net schoof.

Seroos 3 speelde uit tegen Kloetinge en bleef lang in de wedstrijd dankzij een goal van Bert. Binnen 5 minuten gaven ze echter de wedstrijd weg en liep Kloetinge uit naar 3-1. Ook een rode kaart voor Kloetinge kon Seroos 3 niet redden. De week erop scoorde Merijn ook nog, maar aangezien dit een bekerwedstrijd was telt deze alleen als eervolle vermelding en niet voor de lijst. Helaas bleek VCK net te sterk waardoor het bekeravontuur van Seroos 3 strandde.

Seroos 4 speelde 1 wedstrijd, tegen het 2e van de buren uit Veere. Ondanks dat ze geen keeper hadden (de schoenen van keeper Tokker lagen in een kofferbak in Goes, hij vertelt u zelf graag het volledige verhaal) liet Seroos zich niet ontmoedigen. Via Jeroen, Jaan, Sjoerd, Tinus, Arnold, een eigen doelpunt en twee doelpunten van Gijs wisten ze met maar liefst 8-1 te winnen. En dat tegendoelpunt? Topscorer Gijs wist de eerste helft zijn goal leeg te houden, maar keeper Marvin kon de tweede helft een vlammend schot in de hoek niet keren, al komt dat volgens ingewijden omdat hij wegdook van de bal.

Seroos 5 scoorde weer makkelijk in de wedstrijd tegen Nieuwdorp, maar de trainers Ad en Simon (die in de Telegraaf onder vuur liggen) konden hun Peter Bosz tactiek wederom niet omzetten in 3 punten. De doelpunten vielen via Yannick, Niek en debutant in de lijst Marvin de Visser (geen familie van de vedette).  De tactiek met 7 spitsen leverde echter ook 4 tegendoelpunten op, waarmee de neutrale toeschouwer wederom de grote winnaar was, maar Seroos 5 niet.

Seroos 6 dan. Het team dat altijd leuk voetbalt en veel plezier heeft, maar heel weinig scoort. In twee wedstrijden werd er 2 keer gescoord, wat niet voldoende was voor punten. Het zegt voldoende dat huurspeler Marijn van de Ven tegen VCK de enige goal maakte. Ook topschutter Ramon staat nog op 0 goals, al komt dit volgens ingewijden vooral door liefdesperikelen. Hopelijk voor Seroos 6 hakt ze de knoop snel door. Gelukkig heeft Seroos 6 wel een zeer solide verdediging waardoor ze elke wedstrijd meedoen om de overwinning. Met links de ervaren Wannes (54 jaar, oudst spelende lid en de enige bij Seroos 6 met een sixpack), rechts Ron (49 jaar jong), als voorstopper talent Tjeerd (35) en als laatste man de vroegere topschutter Eric (47). Die laatste maakte ook de enige goal in de 2e wedstrijd. Laten we hopen dat de rest van het team een voorbeeld neemt aan de levende legendes achterin en snel tot overwinningen komt.

En dan de Dames. De eerste wedstrijd ging met de minimale score verloren tegen Kloetinge. De tweede wedstrijd wisten de Dames wel drie keer te scoren, maar helaas ook geen punten mee te nemen naar huis. Wel scoorde Irene Etman haar eerste van dit seizoen en was scherpschutter Kyra tweemaal trefzeker. Na 2 zware tegenstander ontmoeten ze de komende week Bevelanders, dat 1 punt onder hen staat. Met dezelfde scoringsdrift liggen hier kansen om aan te sluiten bij de middenmoot.

Dan de speler die het meest opviel. Hij scoorde maar liefst twee keer, en scoorde ook zijn eerste (en enige) van dit seizoen. Dit klinkt heel tegenstrijdig, en dat is het ook. Deze man voelde zich echter heel scherp, en testte zijn schot eerst op zijn eigen keeper Jens. Toen deze bal er feilloos inging gaf dit voldoende vertrouwen om verder te gaan. En in plaats van een gele kaart voor praten, scoorde hij een zeer belangrijke goal voor Seroos 2 en zorgde er daarmee voor dat Seroos doorstoomde naar 3 belangrijke punten en bovenin mee blijft doen. We hebben het dan over niemand anders dan Ruud Aarnoutse!

In de top van het klassement behoud Gijs de leiding, maar Kyra heeft zich vastgebeten in zijn spoor en volgt hem op de voet. Yannick vaart wel bij de kamikaze tactiek van Seroos 5 en volgt op de laatste podiumplek. Het is echter nog vroeg in het seizoen, dus Thomas, Bert en vele anderen hebben nog alle kans om aan te sluiten en ze te verdrijven van het podium.

Morgen is Seroos 5 vrij, de rest mag de wei in en proberen meer punten te halen dan de afgelopen weken. Veel succes allen!

Topscorerslijst VV Serooskerke t/m 19-10-2019

33 Eigen doelpunt 4e 1 1
  Totaal:   22 57

Voorgaande winnaars:
  2005/2006; Eric Koopmans (35)
  2006/2007: Andre Brouwer
  2007/2008: Robin Vos (24)
  2011/2012: Gertjan Gideonse/Melvin Poppe (21)
  2012/2013: Aron Koster (19)
  2013/2014: Melissa Sipma (30)
  2014/2015: Adriaan Wattel (19)
  2015/2016: Aron Wattel (23)