In een cruciaal duel op weg naar handhaving stond Serooskerke vandaag tegenover DGBC, een echte 6 punten wedstrijd! Bij winst zou Seroos zich weer uitzicht hebben op lijfbehoud. Verlies daarentegen zou de weg naar handhaving aanzienlijk lastiger maken. De spanning was voelbaar op het nieuwe complex, waar door de opening van de nieuwe kleedkamers veel supporters op de been waren.

1e helft

Na een sterke beginfase waarin we fel beginnen komt Seroos op voorsprong omdat Aron de bal in de voeten krijgt geschoven van de back van de tegenstander en vervolgens werkt hij goed met links af in de korte hoek. DBGC komt echter uit het niets op 1-1 na een goed ingeschoten vrije trap. Na deze goal krijgt DBGC steeds meer grip op de wedstrijd en zijn er aan beide kanten kansen. Seroos wordt na een mooie aanval nog een loepzuivere penalty ontnomen wanneer Aron wordt gevloerd in de 16. Iedereen op het nieuwe complex van DBGC zag dat het een duidelijke Pingel was, maar Seroos moest het van de scheids met een corner doen. Met een gelijkspel de rust in was voor beide ploegen prima geweest, helaas voor Seroos maakt DBGC uit een goede counter vlak voor rust de 2-1 en moet seroos de 2e helft beginnen met een achterstand.

2e helft

10 minuten na rust is het zelfs 3-1 nadat DGBC een bal goed voor krijgt uit een ingooi, Tygo is vanaf 5 meter kansloos bij deze inzet. Rond de 70e minuut brengt Aron Seroos terug in de wedstrijd door een voorzet goed binnen te werken met zijn rechter. Seroos gelooft weer in een resultaat en jaagt op de gelijkmaker. Verse krachten Jordi van Schaik en Debutant Sam Boone vervangen Bjarne en Beaudoin. Aron maakt dan uiteindelijk ook zijn 3e van de middag met zijn hoofd en tekent voor de perfecte hattrick (Goals met linker, rechter en hoofd). Helaas voor Seroos doet hij dit in de verkeerde goal en komt Seroos met 4-2 achter.  In de laatste minuten legt Wessel nog aan voor een flinke poeier, deze gaat trouwens recht door het midden, maar is door de snelheid van de bal te machtig voor de keeper van DBGC. Seroos heeft er uiteindelijk niks meer aan want de scheidsrechter van vanmiddag fluit voor het einde van de wedstrijd.

Helaas wordt er dus verloren in Oude Tonge en word het heel moeilijk voor Seroos om in de 2e klasse te blijven. Komende zaterdag mogen we thuis tegen Terneuzen voor onze laatste kans vechten.