Het was weer zaterdag en de mannen van Seroos 2, die in een goede flow zitten, mochten weer het veld op. Dit weekend was de nummer 6 van de competitie Zaamslag de tegenstander. Dit zou een belangrijke wedstrijd worden in de strijd om de titel, omdat concurrenten RCS en Kapelle punten hadden laten liggen. Als deze wedstrijd gewonnen zou worden dan zouden we minimaal 4 punten los komen van de nummer 2 en zouden we alles in eigen hand hebben in de laatste 4 wedstrijden van het seizoen. We wisten dus wat we moesten doen alleen moest dit gebeuren met een compleet andere selectie dan normaal. Wegens best wel wat blessures en afwezigen bij het eerste en het tweede moest Jacco Nelen zijn selectie bij elkaar rapen met allemaal fitte mannen van Seroos 3 en 4. We begonnen daarom met de volgende 11 spelers aan de wedstrijd: Jos, Boyd, Arjen, Jeroen, Niels, Jordi, Bernado, Merijn, Jannick, Bas en Dion. Op de bank namen Gijs en Robbert Jan plaats en na de rust kwam ook het grootste talent van het derde (Niek) er nog bij op de bank.

De speelomstandigheden waren lastig: het was erg warm voor deze tijd van het jaar en de grasmat was zoals gewoonlijk niet best (de enige mat die er goed bij lag was die van de linksbuiten van de tegenstander). Maar ondanks deze lastige speelomstandigheden begon Seroos scherp aan de wedstrijd. Vanaf minuut 1 waren we in balbezit en stond Zaamslag met de rug tegen de muur. Lang bleef dit het spelbeeld en Seroos kon niet echt gevaarlijk worden in de buurt van de zestien van de tegenstander. Jacco Nelen bleef erop hameren dat we geduld moesten houden en simpel moesten blijven spelen. Zaamslag probeerde een paar keer gevaarlijk te worden met lange hoge ballen op de twee spitsen, maar bijna elk kopduel werd gewonnen door het centrale duo in ondersteuning van Bernado. Na ongeveer een half uur spelen en een korte drinkpauze besloot Niels een rush in te zetten langs de linkerkant van het veld. Iedereen dacht dat hij nog wel een beetje last zou hebben van zijn blessure maar niks leek minder waar. Hij liep zijn tegenstander voorbij en vanaf de achterlijn gaf hij een voorzet die onderweg nog werd aangeraakt door een tegenstander waardoor hij met een boog bij de tweede paal belandde en Bas hem zo binnen kon lopen. Na deze 1-0 veranderde het spelbeeld niet echt en waren er weinig kansen. Echter was er wel nog 1 opmerkelijk moment in de eerste helft, Dion kreeg de bal op de punt van de zestien en maakte een actie. In deze actie kwam de bal binnen de zestien tegen de hand van de tegenstander, maar de scheidsrechter weigerde om de bal op de stip te leggen en gaf een vrije trap. Helaas wisten we niet te scoren uit deze vrije trap.

Na een kwartier rust was iedereen gelukkig weer een beetje op kamertemperatuur gekomen en konden we weer het veld op voor de tweede helft. De voorsprong was minimaal dus moesten we er weer volle bak tegenaan. In de rust was gezegd dat we minder op de voorzet moesten spelen en meer moesten proberen de spitsen in de voeten aan te spelen aangezien we met voorzetten niet heel gevaarlijk konden worden in de eerste helft. Seroos domineerde de wedstrijd nog steeds en drong steeds meer aan. Een paar keer werden we gevaarlijk uit corners en goede aanvallen werden niet beloond met een doelpunt. Na 80 minuten was Bas leeg gestreden en werd hij gewisseld voor Gijs. De tegenstander besloot op ditzelfde moment om 1 op 1 te gaan spelen achterin en met een extra spits erbij alles of niets te gaan spelen. Meteen werd dit benut door Seroos, want uit de counter kwamen we er goed uit en Gijs startte zijn brommer. Vanaf rechts sprintte hij zijn tegenstander voorbij en legde de bal terug op Dion in de zestien. De bal kwam een beetje achter hem waardoor hij niet meteen kon uithalen en met zijn rug naar het doel stond. Waar de meeste mensen hadden gekozen om de bal breed te leggen op een inlopende speler, besloot Dion om zelf te schieten uit de draai. Dit bleek een goede keuze want ook de keeper zag dit niet aankomen. De bal vloog tegen het net en de wedstrijd leek beslist: 2-0. Na de goal werden we snel weer gevaarlijk. Weer kwam Dion aan de bal en hij omspeelde de keeper, helaas wist hij deze keer het net niet te vinden en belandde de bal op de paal waarna hij terugkwam voor de voeten van Merijn. Merijn kon de bal zo binnenschuiven,  maar aangezien Merijn alleen maar mooie goals scoort net zoals tegen Tholense Boys met buitenkant links schoot hij nu naast het doel. Vlak voor tijd werd Dion gewisseld en werd Niek z’n trainingsinzet beloond met  een paar speelminuten. In de verdediging heeft Seroos weinig problemen gehad en Jos had een rustige middag. 1 keer kwam Zaamslag er nog gevaarlijk door, maar Jos stond goed op te letten en hield zijn doel schoon.

Al met al was het dus nog geen gemakkelijke overwinning maar hebben we niks weggegeven en hebben we gedaan wat van ons gevraagd werd. Met deze 3 punten erbij hebben we dit weekend goede zaken gedaan en grote stap gezet in de richting van het kampioenschap. Alles ligt in onze eigen handen en zelfs kan er nog een keer verloren worden. Komende twee weken heeft Seroos 2 even rust en kan het helemaal herstellen om in de laatste 4 wedstrijden van het seizoen te proberen de titel binnen te slepen. De eerstvolgende wedstrijd is op donderdag 10 mei thuis tegen Yerseke (14:30).  Aangezien dit verslag door Jasper geschreven zou worden, maar hij er niet was omdat hij het eerste moest versterken, zal hij het verslag van de volgende wedstrijd op zich nemen. Wij hopen jullie allemaal 10 mei langs de lijn te zien om het tweede aan te moedigen!

Foto’s van de wedstrijd zijn gemaakt door Jolien Wondergem, klik hier