Zaterdag 21 april stond de uitwedstrijd tegen Zwaluwe op het programma. Helaas was er een grote groep spelers vanwege verschillende redenen niet beschikbaar: Alex en Jorden moesten weg met hun werk, Lennart had een crematie, Quinten geniet van zijn vakantie in Indonesië en Melvin, Beau, Sil en Jonathan waren/zijn geblesseerd. Hierdoor was het voor de gehele vereniging een gepuzzel om alle elftallen met genoeg spelers op pad te sturen.

Uiteindelijk hadden wij 14 man op de been gekregen, wat de volgende opstelling met zich mee bracht: Jordi; Derk, Jasper, Peter F; Jeffry; Bjorn, Maikel; Aloys, Tiemen, Robbie; Aron. De wisselspelers waren Peter G, Bert & A-junior Raoul.

Om half 3 floot scheidsrechter Hilgersom voor het begin van de wedstrijd. Seroos startte scherp en kwam binnen 4 minuten al op 0-1: Tiemen werd vrij gespeeld aan de rechterkant en gaf de bal goed voor, waar Robbie eerder bij de bal was dan de keeper en zo de bal binnen kon koppen.
Hierna was Zwaluwe wakker en begon het Seroos onder druk te zetten. Hierdoor kreeg Seroos het in balbezit steeds lastiger in de eerste helft. Doordat de spelers van de thuisploeg veel bewogen, was het bij balverlies steeds zoeken voor het middenveld en de drie verdedigers van de bezoekers. Een bal vanuit de rechterkant van het veld werd goed doorgekopt op één van de spitsen van Zwaluwe, die net tussen Jasper en Peter F in stond. Hij kon 1 op 1 met Jordi gaan, maar Peter legde de spits neer in het strafschopgebied. Bij de penalty die volgde, stuurde de aanvoerder van Zwaluwe Jordi de verkeerde kant op. Zo was het na 10 minuten spelen alweer 1-1.
Het spelbeeld veranderde niet en zodoende had Seroos het lastig. Ondanks de continue dreiging van Zwaluwe gaf Seroos weinig uitgespeelde kansen weg. Toch stond het voor rust nog 2-1 nadat Derk dezelfde spits van Zwaluwe neerlegde en bij de penalty Jordi opnieuw de verkeerde hoek in ging. Het enige wat Seroos daar in de eerste helft tegenover had gezet, was een afstandsschot van Maikel dat werd overgetikt door de keeper en een schot van Aron wat nog net geblokt kon worden.

In de rust werd besloten om toch terug te grijpen naar een meer vertrouwd systeem. Hierdoor kwam Robbie op rechtsback te spelen en ging Derk weer terug naar zijn vertrouwde plek van de laatste maanden.
Dit pakte goed uit en Seroos kon aan de bal steeds beter de vrije man vinden. Zwaluwe werd hierdoor meer terug gedrongen en Aron kreeg een grote kans op de gelijkmaker. Hij wachtte net iets te lang, waardoor een verdediger er tussen kwam.
De thuisploeg zette het een en ander om zodat zij de grip op de wedstrijd terug zouden krijgen. Kort hierna kwam Peter G in de ploeg voor Aron. Deze wisselingen zorgden voor een tweede helft waarin beide ploegen meerdere kansen hadden.
Het was na 67e minuten Maikel die de 2-2 maakte: Peter G zag Derk los komen van zijn tegenstander en na een goede lange bal kon Derk de bal koppend terug leggen. Maikel was eerder dan zijn tegenstander bij de bal en schoot snoeihard de bal in het dak van het doel.
Zwaluwe werd hierna wat gevaarlijker waarbij de spits vanuit een moeilijk hoek alsnog op de paal schoot, de lat Seroos redde van een corner die er bijna direct invloog en werd een andere gevaarlijke corner net door alles en iedereen gemist.
Na ongeveer 75 minuten verliet Bjorn het veld voor Bert en rond de 80e minuut ging de moegestreden Tiemen eruit voor Raoul.
In de slotfase van het duel was Seroos het meest gevaarlijk. Eerst ging een schot van Derk voorlangs en vervolgens werd gekozen voor een schot op doel dat de keeper kon pakken, waarbij de aanval beter uitgespeeld had kunnen worden.
Toen Zwaluwe nog een rode kaart kreeg wegens natrappen een paar minuten voor tijd rook Seroos bloed. In de absolute slotseconde leidde dit nog tot een geweldig schot van Peter G. Helaas stuiterde de bal voor de doellijn terug van de lat. Hierdoor bleef het dus 2-2 en was er voor de zoveelste keer een gelijkspel te noteren voor Seroos.

Dit zorgde voor wat teleurstelling, maar aan de andere kant had eerder in de wedstrijd de bal ook goed kunnen vallen voor Zwaluwe. Al met al een verdiend gelijkspel, wat ervoor zorgt dat wij op doelsaldo weer boven Terneuzense Boys komen te staan.

Een compliment moet gemaakt worden naar de hele ploeg, want iedereen heeft er keihard voor gestreden. Met de strijders Jasper en Tiemen van het 2e, met Alo en Robbie die nog geen competitiewedstrijd bij het 1e 90 minuten hadden gespeeld dit seizoen en Peter G, Bert en Raoul die goed in vielen, hebben zij laten zien dat het goed zit met de mentaliteit en het doorzettingsvermogen van Seroos! Laten wij deze eigenschappen nou net erg hard nodig hebben om ons de komende weken uit de degradatiezorgen te spelen.

Als laatste wil ik ook de supporters weer bedanken voor hun steun en de verre reis die jullie naar Lage Zwaluwe gemaakt hebben! Hopelijk zien wij jullie komende zaterdag, waarbij wij jullie steun hard nodig hebben in de belangrijke wedstrijd tegen Klundert.